een eenmansbedrijf als timmerman en werk vooral bij particulieren. Nu krijg ik een muzieklicentie opgave formulierWie weet de kosten daarvan?

Ik luister naar een losse radio.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Had ik ook, ik heb ook een eenmanszaak. Wel met personeel maar goed.

Ik heb die maffia club een brief gestuurd dat ik alleen een telefoon heb en verder niets. Geen computer, geen fax, geen printer, niets.

Wat jij kunt doen als je ook verder niets zakelijk aftrekt / opvoerd is hetzelfde schrijven en / of dat je om religieuze redenen niet naar de tv of radio kijkt / luistert. Dan ben je er vanaf.

Plukkers dat het zijn. Net alsof we nog niet genoeg dokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1 voor de juiste benaming: maffiaclub.
alles kun je vinden op de site zelf...

http://www.muzieklicentie.nl/nl-NL/OverLicentie/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar op hun site staat dat je verplicht bent te betalen? en waar staat wat de sancties zijn bij niet betalen?

Nergens staat een wettelijk verplichte reden tot betalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek in winkels en openbare ruimten is verplicht om te betalen.Zo luid de wet.Te gek om los te lopen.Gaan ze het weer controleren.Heeft de controleur ook weer wat werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij luistert alléén naar de radio dus ben je niet verplicht dit te betalen

Auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra en naburige rechtenorganisatie
SENA bieden ondernemingen de mogelijkheid hun
muzieklicentie via één gecombineerde factuur te voldoen. Een
lang verwacht en uniek initiatief, dat voordelen biedt voor zowel
de gebruikers van muziek als voor de makers van muziek.
Ondernemers die muziek gebruiken in hun onderneming, zijn
verplicht zichzelf aan te melden. Naar muziek luisteren terwijl
u alleen werkt, valt buiten de heffingen. Maar als u muziek
gebruikt voor personeel of klanten, dan geldt de heffing wel.
Voorbeelden zijn een muziekje tijdens de wachtstand van de
telefoon, of als achtergrond in de horeca..

Deze tekest komt uit een folder van de FNV.
Dus schrijf een brief dat jij de enige bent die naar de radio luistert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de radio niet aan voor personeel, want dat heb je niet. Je hebt de radio ook niet aan voor klanten, alleen voor jezelf. En daar mag de SENA geen rekening voor sturen.

Gewoon terugsturen en zeggen dat je geen muziek afspeelt in je bedrijf. Die heffing is helemaal niet voor jou bedoeld, de SENA probeert alleen bij iedereen die bij de kvk ingeschreven staat geld te halen, of dat nu 'terecht' is of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook gehad, zo'n formulier. Ik vond het wel een beetje achterlijk, maar heb netjes ingevuld dat ik alleen naar de radio luister. Neem aan dat ik niets hoef te betalen en als zij vinden van wel, dan ga ik dat lekker NIET doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorzover ik weet gelden deze regels niet voor een losse radio alleen voor een vaste radio in bijvoorbeelds een bedrijfshal. wij hebben diverse draagbare radio's in de bedrijf staan en hiervoor betalen wij geen cent. een aantal jaar geleden hebben wij zelfs controle gehad en er werd niets op aangemerkt. belachelijke regel overigens