Is Budget Energie een onderdeel van Essent/Energiedirect?

Op de vergelijkingssite www.gaslicht.com, zie ik een vrij nieuwe energieleverancier, Budget Energie. Omdat het lettertype en de kleuren lijken op die van Energiedirect, vraag ik mij af of dit bedrijf daarvan onderdeel uitmaakt.

12 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (1)

Nee, Budget Energie is net zoals Atoomstroom onderdeel van NutsServices en dat is weer onderdeel van Nuts Groep BV.

Dit staat op de site van NutsServices:
"BudgetEnergie een nieuwe leverancier op de Nederlandse markt, onderdeel van Nutsservices.
NutsServices B.V. stelt niche-energiemerken in staat om de markt te betreden en efficiënt te opereren. We leveren hiertoe gas, elektriciteit, advies-, IT-, en personeelsdiensten voor zowel de werving als het beheer van klanten. NutsServices is het 'shared service center' van de Nuts Groep BV. De Nuts Groep stelt zich ten doel deelnemingen te verwerven in niche-energiemerken met een uitgesproken karakter."

Hier is nog wat meer informatie:
"16 september 2011
AMSTERDAM (Energeia) - Energieleverancier Atoomstroom verandert in een "service-organisatie", die de administratie, sales, inkoop, facturatie en klantenservice gaat verzorgen voor een aantal verschillende energieleveranciers. Atoomstroom is dan een van de labels onder de nieuw opgerichte De Nuts Groep BV. Tegelijk lanceert die groep een geheel nieuw label: Budget Energie, "de jongste en meest revolutionaire energieleverancier van Nederland".
Atoomstroom blijft als merknaam dus wel bestaan, maar de BV Atoomstroom heet sinds afgelopen maandag Nuts Services BV. Dat wordt het kloppende hart van De Nuts Groep en is de organisatie die de inkoop van energie, sales, administratie en klantenservice uitvoert voor Atoomstroom en de andere merken die er in de toekomst bij moeten komen. Bij de bekendmaking van het nieuws meldt Atoomstroom overigens ook voor het eerst officieel hoeveel aansluitingen de leverancier nu eigenlijk bedient. Dat blijken er 20.000 te zijn."
http://www.energeia.nl/preview/1443-Atoomstroom-woelt-organisatie-om-en-wordt-dienstverlener-voor-nichemerken.html