Hoe lang duurt het voordat een faillissement uitgesproken word na dag van aanvraag.

Hoe lang duurt het meestal voordat de rechter een faillissement uitspreekt. Even ervan uit gaande dat het niet meer te redden is. De omzet blijft achter en de achterstanden worden alleen maar groter. Ook kan gemeente in deze niks meer betekenen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (4)

dat duurt normaal 7 dagen, als het woensdags wordt aangevraagd is het normaal volgendeweek woensdag uitgesproken
12 jaar geleden
Als de cijfers heel duidelijk worden aangeleverd, wordt het faillissement dezelfde dag of de dag erna uitgesproken.
Wel krijgt de gefailleerde dezelfde dag in ieder geval een bewijs mee dat het faillissement is aangevraagd. Dit houdt de deurwaarders van de deur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In meer dan 90% van de gevallen worden de faillissementen dinsdags na aanvraag uitgesproken. Er moeten normaal gesproken twee of meer partijen zijn welke het faillisement willen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt het faillissement dezelfde dag van de zitting om 15:00 uitgesproken. Als je dus al een afspraak voor de zitting hebt, en je hebt alle nodige papieren aangeleverd dan is de kans erg groot dat het faillissement diezelfde dag wordt uitgesproken. De faillissementszittingen vinden bijna altijd plaats op dinsdag. Hoeveel tijd er tussen de aanvraag en de zitting zit, zal afhankelijk zijn van de planning/agenda van de betreffende rechtbank.