Komen jullie leveranciers hun afspraken na?

Wij merken het laatste jaar dat veel ondernemers zich niet aan de gemaakte afspraken houden.ZHoe lossen julie dat op?Producten en diensten worden niet, niet op tijd of verkeerd geleverd. Ik kan hier erg pissig over worden. Zelf leveren we een dienst en de cliënt bepaald of het goed is.
Ik ga nu overwegen om mijn Rules Of Engagement aan te passen. Wanneer ik het uitbestede werk zelf moet gaan doen, ga ik facturen uitschrijven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als kleine zelfstandige heb ik hier nog niet erg veel last van dat spullen niet, niet goed, of niet op tijd geleverd worden. Maar kan me er wel wat bij voorstellen vanuit het verleden bij ex-werkgevers...

Wanneer je zelf het uitbestede werk moet gaan doen dan schrijf je naar mijn idee terecht facturen. Maak hier gewoon goede afspraken over die je vast legt in contracten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem in je contracten een clausule op, waarin staat dat voor elke dag vertraging van de werkzaamheden omdat een levrancier zijn verplichtingen zonder opgaaf van reden niet nakomt, zij een schadevergoeding meoten betalen.

Of ga met je leverancier praten over de problemen, en geeft hun 3 maanden test, voordat je naar andere leveranciers overgaat. In tijden van economische traagheid wil geen enkele leverancier zijn klanten kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zorg er altijd voor dat mijn leveranciers zijn afspraken en verplichtingen nakomen en op ook nog op tijd. (Tenzij er aantoonbaar een situatie van overmacht aanwezig is).

Dit doe ik onder andere door pas te betalen als de gemaakte afspraken zijn nagekomen. Moet je vooraf of een deel vooraf betalen dan laat ik een regel opnemen in de overeenkomst dat als de dienst of het product te laat wordt geleverd of niet nagekomen deze of wordt ontbonden of er restitutie van een gedeelte van het bedrag plaats vindt.

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van de dienst, het product en de situatie. Je moet dit dus per overeenkomst bekijken. Belangrijk is dat je "dwingend" werkt.

Door op deze wijze te werken heb ik eigenlijk nooit probelemen met leveranciers van diensten en producten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leveranciers leveren regelmatig te laat! Helaas ze naleveringvoorwaarden van 15 werkdagen!
Ik kan er dus zelden echt iets tegen doen.
Te vroeg leveren komt trouwens ook vaak voor, maar dan is het gelukkig onder valuta, dus in mijn voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leveranciers komen tot nu toe hun afspraken na.Zoals ik ook m'n afspraken nakom tot op heden.Toekomst kijken kan ik niet maar als er heel lang samen zaken word gedaan is er ook van beide kanten begrip.Samen goede en slechte tijden oplossen.