Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op huurtoeslag, met een eigen bedrijf?

Ik heb net een eigen bedrijf gestart, maar mijn inkomen is niet meer dan 600 euro in de maand. Nu wil ik een kamer huren, heb ik recht op huurtoeslag ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een kamer krijg je over het algemeen geen huurtoeslag, op de site van de belastingdienst kan je alle voorwaarden lezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ja natuurlijk, waarom niet. Je verdient geld. Maakt niet uit of je dat zelf doet of in loondienst bent. Gewoon aanvragen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ps beetje kromme zin trouwens van mij maar als je weinig geld hebt heb je er recht op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe heb je ook als zelfstandig recht op huurtoeslag. Uiteraard moet het dan wel gaan om de woning waarin je woont. Voor bedrijfsruimte krijg je uiteraard geen huurtoeslag. De woningruimte die je dan huurt moet wel een zelfstandige woonruimte zijn. Dit is een woning met een eigen toegangsdeur die je van binnen en buiten op slot kunt zijn. De woonruimte moeten een eigen keuken met aanrecht etc. hebben en een eigen toilet met waterspoeling. En bij de meeste kamers die je huurt is dit niet het geval helaas:-(

Toegevoegd na 47 seconden:
"op slot kunt doen" uiteraard ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ het enige juiste antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding