hoe werkt hypotheekrenteaftrek bedrijfspand?

Stel jec hebt een bedrijf en je wil een nieuw pand aanschaffen wat gebeurd er dan bij de volgende 2 opties

optie 1:
je koopt een pand van 420.000 die uitsluitend bedoeld is als bedrijfspand dus niet voor prive. Je sluit een hypotheek af van 475.000. Hoeveel hypotheek rente kun je dan aftrekken?

optie 2:
e koopt een pand van 420.000 die uitsluitend bedoeld is als bedrijfspand dus niet voor prive. Je verricht onderhoudswerkzaamheden van 30.000. Totaalbedrag is dus 450.000. Je sluit een hypotheek af van 475.000. Hoeveel hypotheek rente kun je dan aftrekken?

Toegevoegd na 49 seconden:
het bedrijf is een eenmanszaak

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Zowel bij optie 1 als 2 is alle betaalde rente als bedrijfskosten aftrekbaar. De eventuele huur die je bedrijf aan jezelf in prive moet betalen dienen als inkomsten te worden opgegeven. Dit uiteraard als je het pand in prive zou aankopen en dan verhuurd aan je bedrijf. (tbs regeling)