Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het HBD - Hoofdbedrijfschap Detailhandel stuurt mij een deurwaarder voor een rekening die we niet wilden betalen maar is onterecht, wat nu?

Ik en 2 anderen hadden eind 2009 een vennootschap opgericht en schreven ons in als groothandel. Dan hebben we toch niks te maken met het HBD? We hebben ze een halfjaar geleden al gemaild hierover en ze zouden het uitzoeken maar nooit geen antwoord meer gekregen daarop. Nu ineens dit. En het vennootschap is allang opgeheven in 2010.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt wel een chronisch probleem van het HBD, wij hebben ook een groothandel en geen detailhandel en kregen ook al moeilijkheden met het HBD maar ik heb de poot stijfgehouden.

Stond je bij de KvK niet ingeschreven als klein- en groothandel want dan pakken ze je al?
Zij gaan uit van hetgeen bij de KvK beschreven staat!

Je hebt geen detailhandel dus hoef je hiervoor niet te betalen, ik zou het op een rechtszaak aan laten komen want meestal haken ze dan voortijdig wel af. Hufters zijn het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de site staat een adres vermeld van een juridische afdeling. (als je doorklikt). Ik zou een aangetekende brief sturen met voldoende onderbouwing plus een kopie naar de deurwaarder en zorgen dat je binnen twee weken antwoord krijgt. Goed in de gaten houden en verzoeken om bewijsvoering waarom je dit zou moeten betalen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mail uitprinten en met een begeleidende brief naar het HBD sturen en verzoeken binnen 2 weken antwoord te geven. In de brief tevens de kosten vermelden van je brief (kosten aangetekende brief).

Een kopie sturen naar de deurwaarder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding