Eigen Webdesign bedrijf starten, zijn er nog addertjes?

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om met een van mijn vrienden, een webdesign bedrijf op te richten.
We hebben beiden een goede stapel ervaring, en de mogelijkheden om dit te doen. Mijn vraag is, weet iemand of ik ergens rekening mee moet gaan houden? zijn er nog addertjes onder het gras?

Het is de bedoeling dat we met z'n 2en het bedrijf runnen, en dus beide "directeur" zijn. Verder nemen we geen personeel aan.

Ik wil dit graag weten, om dat ik niet echt dingen kan vinden op het internet.. en ik toch wel een afspraak wil gaan maken met het KvK.

Groet,
Bryan EEkelder

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Verlening mogelijke vergunningen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zul je vast denken , wat weet een broekie van 14 daar nou van , VEEL!
*want ik heb zelf ook een webdesign site gemaakt* Maar goed over naar jouw vraag.

Er is al aardig wat concurrentie in deze sector , Met name amatuer sites (zoals ik) Als je wil dat je een goed bedrijf in die sector wil , moet je het vanaf het begin goed aanpakken , Maak de website mooi , maar gebruiksvriendelijk , zoek google what ever af naar andere bedrijven en probeer ze te overtreffen , Zo dat jouw Service de beste wordt.

dIT WAS MIJN ANTWOORD . I HOPE SO dat je er wat aan had.

PS. Ik heb zo'n vaag voorgevoel van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord komt ongeveer neer op: mijn tip: als je een bedrijf start, zorg dan dat het een goed bedrijf is.
Oftewel toegevoegde waarde 0. -1 voor de moeite
Buiten het feit dat het DE KvK is, niet HET KvK, hangt het antwoord op je vraag volledig af van de rechtsvorm die je wilt gaan aannemen.
Ben je gewoon een Firma? of een VoF? Of ga je echt een BV starten? Dat heeft allemaal verschillende juridische en financiele en fiscale implicaties.

Maar het enige echte addertje onder het gras is: vertrouw je je vrienden, en is het verstandig om op professioneel vlak te gaan samenwerken met je vrienden.
Mijn ervaringen daarin zijn namelijk niet goed. En begrijp me niet verkeerd: als het mis gaat tussen jou en je vrienden, hoeft dat helemaal niet het einde te betekenen van je vriendschap OF van je bedrijf, maar het is wel een hoop poespas die je had kunnen voorkomen door NIET met je vrienden een bedrijf te starten, maar met mensen met wie je puur een professionele relatie hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer afspraken die je maakt met klanten op papier te zetten. ook de verwachtingen en wat je precies gaat doen en moet leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes met je voornemens, Als ondernemer en consultant kan ik je een paar adviezen geven,
Zet alle afspraken met je vrienden op papier en tekenen jullie voor de afspraken. Als er een conflict komt kan je altijd het papiertje op tafel leggen en je hebt dan geen welles nietes spel.
Zet vooral op papier wat je van elkaar verwacht, taakindeling,
Verdeling van evt. winst en afspraken bij beëindiging van een van de vrienden.
maak een ondernemingsplan, hiermee kan je dan de bedrijfsstrategie uiteenzetten en ook het bedrijf leiden.
Voer vanaf de opstart periode een gedegen administratie, dit is heel belangrijk.
Geef niet te snel op, alle verijven die opstarten hebben aanloopproblemen en alleen de doorzetters zijn succesvol.
Van je fouten leren brengt het meest op.
Veel succes en zet door.