Wat is een redelijke korting voor automatische incasso?

Ik wil mijn klanten een korting aanbieden als ze de maandelijkse kosten voor de hosting en onderhoud van hun website via automatisch incasso betalen.
Hoeveel korting is redelijk en succesvol?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Ik weet natuurlijk niet hoeveel een maandfactuur is.
Wel dat jouw kosten bij incasso gauw 1-2 euro lager liggen per maand per factuur dan bij andere vormen van betaling. Dit inclusief aanmaningskosten , rente verlies bij laat betalers ed.
Ik zou uitgaan van 2 euro per maand korting indien elke incasso slaagt. Uit te betalen aan het eind van een jaar als credit betaling. (Bij gortere maandbedragen, boven 100 per maand kan je ook 2% nemen als redelijk bedrag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw voordelen zijn meerledig:
* geld komt meer gegarandeerd binnen, want wordt niet meer vergeten te betalen
* geld komt op tijd binnen (wanneer jij incasseert, niet op het laatste moment, plus vier weken, wanneer de klant dat wilt)

Je zult een betere cash flow krijgen, het is aan jouw hoeveel van dat voordeel je aan de klant wil teruggeven. Andere partijen geven gauw 2,50 euro per incasso maar als jouw voordeel kleiner is, zou ik er 1,00 van maken.

Het hangt ook er van af hoeveel werk je er mee gaat besparen. Bij een enkele betaling is deze besparing wellicht klein, bij duizenden betalingen kan het je heel wat gepuzzel achteraf besparen.