hoe werkt termijnfacturering?

termijnfacturering hoe gaat dat precies te werk welke afdeling doet etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat dit een vraag is die voortborduurt op je vraag over projectadministratie.
Bij termijnfacturering wordt de totale aanneemsom in termijnen gefactureerd. Meestal gebeurt dit volgens vooraf gesproken termijnen met de werkgever. Dit is met name bedoeld om er voor te zorgen dat de opdrachtnemer (degene die dus factureert) niet teveel hoeft voor te financieren. Vaak wordt bijvoorbeeld al een eerste termijn gefactureerd bij aanvang van de werkzaamheden. De opdrachtnemer heeft nl. al de nodige kosten gemaakt om al zijn materiaal en materieel (machines e.d.) op de plaats van werkzaamheden te krijgen. Vervolgens kan er per fase een termijn gefactureerd worden.
Hoe die termijnen gefactureerd worden, kan dus erg verschillend zijn. Maar deze termijnen zijn meestal vooraf besproken met de opdrachtgever.
Wie de termijnfacturen opstelt, hangt af van hoe dat binnen een bedrijf geregeld is. Dat kan een speciale facturatie-afdeling zijn, maar ook de debiteurenadministratie. Ook kan het zo zijn geregeld dat de termijnfacturen door de projectadministratie worden aangemaakt. In ieder geval is het de projectadministratie die zal aangeven of een bepaalde termijn al gefactureerd kan worden. En dit geven ze dan door aan de afdeling facturering of debiteurenadministratie, die de factuur zal aanmaken en versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt.