Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een verzonden factuur is nog steeds niet betaald. Wat is het traject wat ik moet volgen om het uiteindelijk bij de rechter te krijgen?

Er is geen zicht op betaling. Daarom wil ik graag weten hoe ik dit goed moet aanpakken en waar ik de wettelijke bepalingen kan vinden over deze aanpak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het formele traject dat je zou moeten bewandelen: Factuur, Herinnering, tweede herinnering met eventueel administratiekosten, derde herinnering, eerste aanmaning met eventueel administratiekosten. Laatste aanmaning met de bekende vermeldingen dat je de zaak door stuurt naar een incassobureau, gerechtsdeurwaarder, advocaat en dat de bijkomende kosten voor de debiteur zijn...

Je zou strikt genomen de derde herinnering weg kunnen laten...

Maar zonder 2 herinneringen en zonder 2 aanmaningen heb je geen poot om op te staan bij de rechter...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien eerst eens informeren bij een incassobureau ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij dat je eerst een aanmaning stuurd. eventueel met extra bijkomende kosten en een datum dat het binnen een bepaalde tijd bij U op de rekening moet staan. Zo niet, aangeven dat U alsnog een incassobureau inschakeld met alle gevolgen van dien..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet inderdaad zoals al aangegeven eerst het aanmaningstraject volgen (meerdere aanmaningen, ingebreke stellen, etc.). Daarna zou ik het incassobureau overslaan. Deze doen vaak niets tot weinig en hebben niet meer bevoegdheid dan jezelf en het gaat allemaal veel te lang duren. Neem zelf het initiatief en probeer de vordering zo snel mogelijk bij de kantonrechter neer te leggen, zodat het tot een veroordeling komt. Hoe sneller de procedure, hoe groter de kans dat je je geld beurt.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding