Toeristenbelasting wordt alleen bij overnachtingen in rekening gebracht, precariorechten betaal je voor zaken die je aan de gevel hangt of op de stoep neerzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitzondering die de regel bevestigt: Voor een dagje uit naar Terschelling betaal je ook toeristenbelasting. Op 9 november 2010 heeft de gemeenteraad van Terschelling de begroting 2011 vastgesteld. Daarbij is ook het tarief voor de toeristenbelasting voor het jaar 2011 bepaald. De heffing voor de eerste dag zal ook in 2011 worden geheven via het bootkaartje. De heffing via de logiesverstrekkers heeft dus betrekking op de vervolgdagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hajete: wist ik niet, weer wat geleerd. Het zijn trouwens wel centenpikkers als ik het zo lees!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@koosknip. Het zijn immers ook "overzeese" gebiedsdelen. Daar gelden vaak andere (eigen) regels. ;)
Geuzen, piraten en jutters, het blijft een apart volkje, maar dat moet kunnen/
Op de Antillen schijnt het trouwens nog erger te zijn!