Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kosten voor importeren (uit Amerika): Heb ik nu overal rekening mee gehouden?

Ik wil 12 petten uit Amerika importeren (tegelijkertijd, in 1 order). De kosten zijn dan 192 euro inclusief verzendkosten.
Daarnaast komt nog 2,7% van douanerechten, dus ongeveer 5 euro.
Dan moet er nog belasting over heen van (192*0,19=) 38 euro.

Bij elkaar is dit dus 235 euro. Klopt deze berekening? Of ben ik nog iets vergeten? Komen er nog andere kosten bij?
Daarnaast vroeg ik me af of het 2,7% douanerechten per pet is of over de hele order.

Ik hoop dat u me kunt helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
629

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Klopt redelijk denk ik inderdaad alleen houd rekening met ongeveer tussen de 10-15 euro inklaringskosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige probleem dat zich dan nog kan voordoen is dat je pakje bij een steekproef wordt uitgepikt. In dit geval kunnen ze vragen gaan stellen. Indien het 12 totaal verschillende petten zijn in dezelfde maat (flexfits inbegrepen) is er weinig aan de hand. Er kan worden gevraagd of deze petten bedoeld zijn voor doorverkoop gezien de hoeveelheid. Weet ook zeker dat je geen replica's koopt, want dan ben je ze sowieso kwijt en dat kan tot vervelende kwesties leiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding