Hij mag het niet afnemen. Het is niet verplicht ze uit te betalen, je kunt ze ook (in overleg en als je werk het toelaat) opnemen.

Je betaalt er in eerste instantie je hoogste belastingstarief over, maar dat verschil krijg je in april bij je aangifte gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, hij kan ook van je eisen dat je de vakantiedagen eerst op maakt, dus dat je al eerder stopt.

Mocht dat niet meer kunnen, dan moet hij de resterende dagen uitbetalen, je hebt er immers recht op.
Denk er wel aan dat de blauwe enveloppenbrigade direct klaar staat bij uitbetaling van je vakantiedagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ze opnemen. Als je ze laat uitbetalen betaal je 50% belasting. Je houdt er niets aan over. Volgens mij is de werkgever verplicht dat je gebruik maakt van de vakantiedagen. Ik hoop dat je ze kan opnemen, gewoon zo snel mogelijk aangeven!