Als andere mensen je rekeningnummer weten, kunnen ze dan geld van mijn rekening halen?

Als ik online geld wil verdienen vragen ze vaak je rekeningnummer om daar geld op te storten. Kunnen ze daar nooit geld afhalen als ze wel je rekeningnummer weten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze kunnen er zelf niet fysiek geld afhalen. Wel zouden ze je nummer kunnen misbruiken om bestellingen te doen bij bedrijven die de mogelijkheid tot eenmalige machtiging hebben. Toegevoegd na 8 minuten: Ik heb speciaal voor internet een extra betaalrekening aangemaakt. Op deze rekening mag ik niet rood staan. Er staat ook nooit meer dan 10 Euro op. Misschien een idee voor jou?

Ze kunnen geen geld van je rekening halen. Wat wel kan, is dat er eerst geld gestort lijkt te zijn, wat later weer wordt teruggehaald. Dit gebeurt vaak bij Marktplaats-oplichting. Geld verschijnt op je rekening, je verstuurt het product, en daarna is het geld weer weg!

nee, dat kan niet, dat is zo beveiligd, dat alleen jij er geld af kan halen

Als ik je rekeningnummer zou weten en je naam kun je wel fraude plegen, bijv. met acceptgiro, je zou het factuuradres en bezorgadres aan kunnen passen. Erg gevaarlijk dus. Blokken en nieuwe pas halen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100