Moet ik btw betalen aan de belasting?

Wij beginnen binnenkort onze eigen webwinkel en doen aan dropshipping uit UK. Dus wanneer iemand bij ons een bestelling plaatst kopen wij het bij de partner uit uk die het vervolgens weer verzend naar het adres van onze klant. Onze partner betaald in uk al belasting over de producten.

Wat nu onze vraag is of wij in Nederland op onze webwinkel dus ook belasting over de producten heen moeten doen dus dubbel op en als dat zo is kunnen de belasting uit Uk dan terug vragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, je moet belasting betalen en ja, je kan het (tegenwoordig een stuk makkelijker) terugvragen bij de belastingdienst. Wel vanaf een bepaald minimum. Kijk daarvoor op de site van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal worden producten naar een ander land geleverd met verlegging van de btw. Dat houdt in dat je aan de leverancier geen btw betaald. Maar jij wel btw aan de klant berekend op de factuur. Vervolgens betaal je die btw weer aan de belastingdienst. Jij krijgt ook van je leverancier waarschijnlijk een factuur met verlegde btw. Schrijf je eigen ook in bij de KvK. Daar kun je dan meteen meer info vragen.
ronron1212