Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn kritieke succesfactoren en welke rol kunnen die spelen bij het formuleren van de informatiebehoefte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
903

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kritische Succesfactoren zijn te meten door zogenaamde KPI's te formuleren (Key performance indicatoren). Dit zijn meetbare gegevens over zaken die van invloed zijn op (bedrijfsprestaties). Een KPI wordt uitgedrukt in een getal en gerelateerd aan een norm of target. Deze norm kan in de tijd variëren.

Die informatiebehoefte is brancheafhankelijk.

Voorbeelden van resultaat KPI’s zijn omzet, winst en klantentevredenheid. Voorspellende KPI’s zijn bijvoorbeeld: aantal defecten, aantal opgeleide medewerkers en doorlooptijd.

Daarnaast kunnen KPI’s ook worden onderscheiden in ‘’hoe meer hoe beter’’, ‘’hoe minder hoe beter’’ en ‘’gemiddeld is het beste’’. Respectievelijke voorbeelden hiervan zijn ‘’tevreden klanten’’, ‘’aantal klachten’’ en “subsidiebenutting” in een overheidsorganisatie.

Uit je vraag is niet meteen duidelijk of je KPI's wilt formuleren over informatievoorziening en op welk niveau (intern/ extern) of gebied (bijvoorbeeld marketing, manufacturing etc..)

Als het in het algemeen gaat over KPI's kan je kijken naar het uitgebreide artikel op wikipedia over KPI's. Daarin staan per gebied voorbeelden genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hier voldoende aan?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding