Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk is een goede industrie om in te starten als beginnende ondernemer ?

Hierbij denk ik bvb aan een lage opstartkost, haalbare verdergaande kosten, groeipotentieel, enz...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In theorie kun je in alle branches starten waar de aanloopkosten laag zijn en waar de rendementen bewezen zijn. Denk aan interim management (in een aantal vakgebieden) en informatiediensten. Bekijk de trendrapporten van de banken maar om te zien waar het de afgelopen periode toch nog redelijk goed ging.

Maar ik begin mijn antwoord express met "in theorie". Want ik hoop dat je je persoonlijke voorkeuren en passies als uitgangspunt neemt en vervolgens pas kijkt naar rendementen en investeringen. Doe je dat niet, dan loop je het risico te hebben dat je straks weliswaar een rendabel bedrijf hebt, maar er 0,0 plezier aan beleeft. Nou doe je ondernemen misschien niet alleen voor de lol, maar plezier in je eigen bedrijf is wel een voorwaarde voor succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Internet applicatie ontwikkeling
Bedrijfsvoering consultancy
Interim management

Ik denk overigens dat je meer succes zal hebben als je begint met 'wat kan ik'...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin in Afval.
Dat is tegenwoordig geld waard.
En dan bedoel ik niet alleen oud ijzer en metalen.
Maar alles wat een mens weggooid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
voor afval (met name de opslag er van) heb je een vergunning nodig. En die krijg je pas als je een geschikte locatie daarvoor hebt. En als je een goed plan hebt voor de afvalverwerking. Dus het vereist wel aardig wat opstartkosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in.
Als klusjesman kan je beginnen, en dan verder groeien tot aannemer.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een dienst te koop aanbieden, maar belangrijker is wat kun je?
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding