Kan ik deze overeenkomst ontbinden?

In oktober heb ik voor mijn bedrijf een contract aangegaan gedurende 1 jaar voor zendtijd op een lokale omroep voor een radiospot. Echter zijn we nu zo'n half jaar verder en zie ik totaal géén rendement uit de spot. Geen enkele klant die daadwerkelijk reserveert, geeft aan mij te kennen van de radiospot. Dus ik heb zoiets van; ja, waar betaal ik dan eigenlijk voor? Is het in zo'n geval ook mogelijk het contract te ontbinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De omroep heeft de verplichting jouw spot uit te zenden. Daar betaal jij voor en dat komen zij na.
Dat er geen nieuwe klanten bij jou door komen, is niet hun probleem. Jij hebt gekomen om 1 jaar lang die spot te laten uitzenden en neemt dus het risico dat dit niet voldoende oplevert.

Ik ben zelf ook ondernemer en weet dat je dergelijke risico's loopt als je eens iets nieuws probeert om je klanten te bereiken.

Succes met je nieuwe keuzes voor de promotie van je producten en je onderneming!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee. Je zult je contract moeten uitzitten, je hebt geen ontbindende voorwaarde in het contract staan m.b.t. gewenste resultaten.
Je had er verstandiger aan gedaan om je eerst te verdiepen in de grootte van het publiek dat naar lokale omroepen kijkt en luistert. Als je dat wel had gedaan, zou dit resultaat je niet verrassen.
12 jaar geleden
Zaken als de wijze van ontbinding/beeindiging zijn meestal opgenomen in (de bijlagen van) het contract...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kunt de koop niet ontbinden.

Zal wat zijn, als een ieder een produkt of dienst afneemt, en na een half jaar niet tevreden is, het terug kan draaien. Dat werkt natuurlijk niet.

Je maakt wel enige kans, wanneer het radiostation zich niet aan de in het contract opgestelde regels houdt. Dus als je bijvoorbeeld afgesproken hebt om 10x per dag uitgezonden te worden, en het radiostation zend de spot maar 6x uit, dan heb je een poot om op te staan. Is dat niet het geval, kun je er niet onder uit.

Zit je tijd uit, en verleng het contract niet, en ga op zoek naar een andere manier van reclame maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet op grond van hetfeit dat jouw verwachtingen niet zijn bewaarheid.
Eventuele afkoop, dus stopzetting van het uitzenden, zal niet veel opleveren.
Ga eens praten met de lokale omroep.
Recht heb je niet, maar misschien krijg je begrip van hen voor je situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij marketing moet je jezelf ook altijd afvragen wat je doel is. Radioreclame is minder geschikt om direct klanten mee te werven, maar uitstekend geschikt om naamsbekendheid te krijgen. Meer mensen in je regio zullen je bedrijfsnaam nu kennen en herkennen. Dat is -afhankelijk van je branche en bedrijf - ook iets waard!