Zelf een goede naam verzinnen en controleren bij de KvK of die naam beschikbaar is.
12 jaar geleden
Inschrijven bij de kvk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is waarschijnlijk om dit aan een bedrijf te vragen die hierin gespecialiseerd is, maar dat is wel een dure oplossing.
De meest betaalbare manier is gewoon zelf verzinnen of vragen aan kennissen, vrienden, familie. Dat zal gratis zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is het natuurlijk om zoiets zelf te bedenken.
Ieder mens is uniek en zo moet ook een eventueel "eigen" bedrijf zijn.
De naam controleren bij de kvk is nutteloos. Hier wordt je bedrijf alleen geregistreerd voor de belastingdienst.
Je zult echter wel even moeten nagaan of jouw bedrijfsnaam niet al in gebruik is bij een ander bedrijf. Gedeponeerde merknamen en volgens mij gebeurt zoiets bij de rechtbank.
Bedenk een naam, google het even. Kom je al zo'n zelfde naam tegen dan kun je altijd (mits Nederlands / Belgisch) even contact opnemen met ze. Kom je de naam niet tegen dan is er bijna 90% niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Je wordt bij de KVK niet alleen geregistreerd voor de belastingdienst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is echter wel één van de belangrijkste redenen :)
Onze staat gaat er nl nogal prat op dat we ons registreren en in de gaten gehouden kunnen worden.
ronron1212
12 jaar geleden
Nee de belangrijkste reden is dat andere ondernemers kunnen inzien of de partner ook daadwerkelijk bestaat en of tekeningsbevoegd en handelingsbevoegd is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leest mijn opmerking niet echt goed mijn beste.
Ik geef aan "één van de belangrijkste redenen..."
Het overige klopt inderdaad allemaal en gaat via het handelsregister. Verder wordt je bij de kvk een heel eind op weg geholpen bij het opstarten van een bedrijf.
Maar we dwalen wel een heel eind af van de gestelde vraag: "Hoe aan een nieuwe bedrijfsnaam te komen' en daar was mijn antwoord: zelf bedenken. Door de naam zelf te bedenken heb je ook iets "eigen" en wordt het straks helemaal "jouw" bedrijf.
Als het U zelf niet lukt een originele ( nog niet bestaande ) naam te bedenken ,vragen of een vriend,kennis of familielid een goede naam kan bedenken. Vaak komen daar de beste uit. Verder kunt U een advertentie in een lokaal blad plaatsen en er een kadobon als prijs tegenover zetten. Dit hoeft niet altijd veel te kosten: advertentie kosten + het bedrag van de te winnen prijs (incl. de roem voor de winnaar/winnares )
Niet vergeten uit te zoeken of de naam nog niet bestaat en inschrijven bij KVK.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet alleen het goedkoopst om het zelf te doen, het is ook de beste manier. Jij weet wat je met je bedrijf wilt doen, in welk vakgebied, wat je met je bedrijf wilt uitstralen en wie straks je klanten zijn en waardoor zij zich aangesproken voelen.

Een brainstorm met jezelf en met anderen is dan een goede manier. Daarna kies je de beste namen die uit die brainstorm komen en die onderzoek je op:
- beschikbaarheid domeinnaam
- of anderen de naam al gebruiken
- of mensen de naam goed kunnen verstaan en begrijpen
- of de naam lang mee kan (voor zover te overzien)
- of de naam de gewenste associaties oproept

Dat betekent dat je je favoriete bedrijfsnaam bij een aantal mensen toetst. Het kost tijd en moeite, maar het is de beste manier om ervoor te zorgen dat de naam van je bedrijf aan het succes ervan bijdraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wedstijd uitschrijven bij 'ontwerpen voor geld'.
Zo heb je zeer veel ideeen, en kun je hiervan verder.
De wedstrijd hoeft niet duur te zijn 50€ of 75€ is al genoeg voor enkel een naam.