Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen Salaris ontvangen - wel in loon dienst - wat in te vullen in BOX 1?...

Ik was in loondienst bij een bedrif dat wegens gebrek aan orders kon mijn salaris niet betalen, en ook de Loon Heffing premie niet betalen. De belasting adviseur is in correspondentie met de belastingdienst. Ik heb geen salaris ontvangen, dus in BOX 1 heb ik een lagere bedrag ingevuld bij ' belastbaar inkomen uit werk en woning '. De inspecteur geeft mij een correctie van ' meer inkomsten die onder loonbelasting vallen '. Ik moet nu een EXTRA bedrag betalen. Ik zit hier in een 'CATCH 22'. Ik heb de salaris helemaal NIET ONTVANGEN. Het bedrijf heeft de aanslaag LB niet betaald wegens 'onmacht', en gebrek aan financiële middelen. Wat te doen?... Heeft iemand een soortgelijke ervaring?........... Aalvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt niet aangeven wat je niet hebt ontvangen. Ik zou zsm een gesprek aanvragen bij de belastinginspecteur. Neem je bankgegevens mee ter controle

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. Het probleem van je voormalige werkgever kan nooit jouw probleem worden. Dus houd het gesprek bij jou. Praat rustig en staaf je woorden met bewijzen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adviseer je de betalingsonmacht van je bedrijf aan het UWV te melden, zodat je je geld krijgt

Toegevoegd na 30 minuten:
De feiten zijn de werkelijkheid en gaan boven de schijn.
Jij hebt correct de feiten aangegeven en de belastingdienst moet aantonen dat dat niet juist is.
Zaak is dus de belastinginspecteur van de feiten op de hoogte te stellen.
Lijkt me niet zo moeilijk omdat het bedrijf de loonheffing niet heeft afgedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding