Is er ook budgetbeheer voor zelfstandig ondernemers?

Is het mogelijk dat een zelfstandig ondernemer alle binnenkomende inkomsten en uitgaven uit handen geeft aan bijvoorbeeld de gemeente? Een soort van budgetbeheer/schuldsanering (als er schulden zijn) voor ZO?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indien een zelfstandige hulp wil van een kredietbank/schuldhulpverlening, dien je failliet te zijn verklaard, danwel een uitkering te hebben en dan schulden hebben, waardoor je een begeleider kunt krijgen, maar deze zal niet je geldstromen overnemen.

Enige wat je eventueel qua budgetbeheer kunt overwegen is een accountant die alle geldstromen in de gaten houd; echter blijf je altijd ZELF verantwoordelijk voor je geldstromen.. Daarom ben je zelfstandig ondernemer geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je budgetbeheer wilt dan is ondernemerschap niet de juiste keuze vrees ik. Je bent immers zelfstandig omdat je zelfstandig wilt zijn.

Als blijkt dat een bedrijf niet levensvatbaar is (wat mij ook is overkomen) dan kun je beter de stekker er uit trekken en afbetalen tot de laatste cent.

Als je dan financieel schoon bent en ondernemen is je passie dan begin je gewoon weer opnieuw en met een hele berg kennis en ervaring die je daarvoor niet had.

Haal er iets uit!