Hoeveel omzet draaien de eettentjes ongeveer op meerdaagse festivals?

Op festivals als Lowlands (60000) zijn er veel eettentjes die voor hoge bedragen (8 euro voor een pannenkoek) drie dagen lang eten verkopen. Wat voor omzet draaien zij ongeveer per dag? En wat betalen zij aan huur op zo'n festival. Hoeveel winst maken ze per dag? Welke marge hanteren zij gemiddeld?
Ik wil hier graag een indruk van krijgen zodat ik zelf een financiele prognonse kan maken voor mijn ondernemingsplan

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik was even vergeten het woordje "bezoekers" achter het getal 60000 te plaatsen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woow interessant! Goeie Vraag! +
Als nou blijkt dat dat supergoed verdiend (wat ik denk) dan ga ik over een paar jaartjes daar ook pannekoeken enzo verkopen, op naar mijn villa :D

Antwoorden (2)

Hallo Happyherbi,

ik heb ook antwoord gegeven op je vorige vraag, over de mobiele keuken. Voor deze vragen zou je ook bij de kamer van koophandel kunnen vragen. En bij de branchevereniging voor de horeca. Koninklijke horeca, zie bron.

Toegevoegd na 5 minuten:
Verder zou je bij organisatoren van festivals moeten navragen wat zij aan huur vragen. Ik weet niet of daar een overkoepelende organisatie voor is. Ik ken iemand die hetzelfde met crepes doet, ik zal haar eens vragen en als ik meer info heb, laat ik het je weten.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik kreeg ondertussen ook deze verzameling van gegevens nog binnen.

Festivals via internet en markten via Hollandse markten. Vvv’s van gemeenten. Ook allen te vinden via het net.
Ook via de Centrale Vereniging voor de Ambulante handel.

Mobiele wagens via het internet. Heel veel speuren en via garages. Keuken apparatuur via BVA Auctions. Online veilingen.e.d.
Je kan ook eerst gewone kraam huren. Vanaf 40,- per kraam + stroom. Soms zijn de plaatsen voor de horeca en food business duurder. Vanaf ca. 60 Euro en meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet makkelijk te zeggen hoewel ik er wel van uit ga dat het om flinke bedragen winst gaat

Zijn die pannekoeken € 8? (!!) ik had bij een vergelijkbaar festival FYM in Arnhem een hotdog voor 2 bonnetjes = €5 en dat was al een reden om die verder links te laten liggen voor mij

Dan is de vraag hoeveel omzet? ik ga er niet vanuit dat iedere gast een pannekoek haalt gezien de prijs, laten we zeggen dat 25% dat wel doet, dan is je omzet 40.000 per dag, dit was het makkelijke gedeelte. (ps 60.000 bezoekers per 3 dagen toch?)

Dan is de vraag hoeveel huur de organisatie doorbelast aan de standhouder, wat de kosten personeel zijn, kosten aan pannekoeken kan nooit veel zijn en misschien stroom als dat al niet bij de huur in zit.

Marge zal waarschijnlijk erg hoog zijn omdat ze het van 3 dagen moeten hebben, ga er maar vanuit dat die hoger dan een snackbar of supermarkt (4%) ligt

Succes met je ondernemingsplan