Wat kost een mobiele keuken, welke is het meest geschikt voor mijn plan en waar koop ik er een?

Ik wil een mobiel keukentje aanschaffen om eten te verkopen op festivals en markten. Wat kost zoiets, waar koop ik het en met welke andere kosten (en zaken) moet ik rekening houden? Ik denk aan een soort bestelbusje waar ook een caravannetje achter zou kunnen. Het moet best een grote wagen zijn, omdat ik het idee heb om vanuit die bus ook kleding en assecoires te verkopen, naast het eten. Maar het moet ook een geschikt busje zijn om vb met cateringopdrachten te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Wat een wagen ed kost kan ik je niet zeggen. Waar je denk ik eerst naar moet kijken, voordat je tot aanschaf over wilt gaan is: of en waar je mag staan en je waar mag verkopen. Hiervoor moet je een vergunning hebben en deze krijg je niet zomaar. Het zou zonde zijn om alles aan te schaffen en er dan achter te komen dat je er niets mee kunt of mag.

Deze vergunning kost natuurlijk geld. Ga bij de gemeente navragen hoe dat bij jullie in de buurt is geregeld en ook bij de festivals en markten. Vaak zijn er al plekke vergeven en kom je op een wachtlijst voordat je ergens mag staan. Men wil ook niet te veel van hetzelfde op een markt of festival.

Dus eerst goed oriënteren op alle factoren en niet alleen op de keuken, bus en caravan.

Je zou ook andere ondernemers kunnen vragen, op bijvoorbeeld een festival of markt die hetzelfde doen. Vaak vinden ze het heel leuk om over hun eigen werk te vertellen en als jullie niet direct concurrenten van elkaar worden, willen ze ook nog wel wat meer informatie geven, is mijn ervaring.

Veel succes gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In navolging van het vorige antwoord moet je ook kijken wat je voor eten wilt verkopen wil je snacks verkopen of toch iets luxer. Er zijn veilings sites waar je redelijk goedkoop aan aperatuur kunt komen dus kijk daar ook eens naar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eten en kleding gaan niet samen. Als je op markten wilt staan moet je eerst nog een staanplaats krijgen. Voor festivals is dat precies het zelfde. De artikelen of het eten is bepalend voor of je wel of niet in aanmerking komt. Dus ik zou eerst maar eens goed informeren bij een aantal marktmeesters en de kvk.
ronron1212