Hoe werf ik meer klanten voor mijn bedrijf?

Mijn bedrijf houdt zich bezig met computer reparatie, maar sinds april blijven de klanten ineens weg.

Ik heb een website, en heb bijna 2000 folders bij de mensen bezorgd, maar zonder enig resultaat. Ik heb een klein klanten bestandje, misschien dat ik daar iets mee kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Folder bezorgen is niet de meest effectieve manier om meer klanten te werven. Folders worden over het algemeen globaal gelezen en worden snel weggegooid. Advertentie plaatsen in een plaatselijke krant is misschien een idee?

Als je langdurig klanten wilt behouden, moet je er ook voor hun zijn als je geen echte problemen hebt als klant. Je zu bv een onderhoudscontract systeem aan kunnen gaan; Via remote desktop kan jij het onderhoud van de machine verzorgen. Installatie van software, updates etc. Hierdoor blijf je in beeld bij je klanten. Daarnaast zijn er natuurlijk een boel bedrijven die te klein zijn om een IT-er in dienst te hebben (1-10man). Die moet je benaderen (bv via de kamer van koophandel -> In de info pakketten een flyer stoppen) voor dergelijke contracten. Bij ondernemers geldt vaak: Doe wat je kan, laat doen wat je niet kan.

Richt je je op particulieren of bedrijven? Wat is je specialiteit? Bedenk eerst welke klanten/opdrachten je wil en welke liever niet (kijk hierbij ook naar het verdienmodel..., misschien wil je wel voor particulieren werken, maar wil je meer per uur verdienen, dan particulieren willen betalen...). Zorg vervolgens dat je jezelf en je bedrijf profileert, o.a. op LinkedIn & Twitter (als je zakelijke klanten wil) of meer Facebook, Hyves en Twitter (als je vooral particuliere klanten wil. Vraag tevreden klanten je "aan te bevelen". Maar het belangrijkste is, is dat je een duidelijke propositie hebt. Zeg bijvoorbeeld: IK ONTZORG. Ik verzorg uw automatisering van 1 tot 10 computers en als er iets is, ben ik binnen 3 uur ter plaatse! Ik neem alle zorgen voor onderhoud, updates, licenties en voordelige inkoop voor mijn rekening en bespaar u daarmee tijd en geld! Zoiets. En dát vertel je dan keer op keer aan je "netwerk", door periodieke "posts", etc. En vraag klanten/vrienden om je aan te bevelen! Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100