Hoe werf ik meer klanten voor mijn bedrijf?

Mijn bedrijf houdt zich bezig met computer reparatie, maar sinds april blijven de klanten ineens weg.

Ik heb een website, en heb bijna 2000 folders bij de mensen bezorgd, maar zonder enig resultaat. Ik heb een klein klanten bestandje, misschien dat ik daar iets mee kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (11)

Maak een internetsite, die er goed en professioneel uit ziet, en ga dan linkjes overal op internet plaatsen, facebook, twitter, hyves. Maak ook reclame bij google, en op marktplaats. Zet je bedrijf op google maps.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Folder bezorgen is niet de meest effectieve manier om meer klanten te werven. Folders worden over het algemeen globaal gelezen en worden snel weggegooid.

Advertentie plaatsen in een plaatselijke krant is misschien een idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klantenbestand hebben is leuk, echter als deze klanten op dit moment geen defecte computer hebben, dan houdt het even op. Zaak is om nieuwe klanten binnen te trekken.

Tegenwoordig halen de meeste mensen hun informatie pas binnen, als ze ergens naar op zoek zijn. Dus pas als de computer stuk is, dan gaan ze op zoek naar een reparateur. Denk daarom dat folders rondbrengen niet zo veel zin heeft, omdat de folder waarschijnlijk niet bewaard wordt en er niet meer is op het moment dat er wel een computerprobleem is.

Zorg er voor dat u een hele professionele website heeft, die bij de zoekmachines direct naar boven komt, bij de eerste resultaten. De website heeft voortdurende onderhoud nodig. Dat is eigenlijk het enige wat u actief kunt doen. Verder moet u het waarschijnlijk hebben van de mond op mond reclame.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Misschien kun je een tevredenheidsonderzoek houden onder je klanten.Er zijn misschien dingen fout gelopen, waar je niets van weet, of zijn de verwachtingen van je klanten anders dan je denkt. Misschien heb je wel hulp nodig om een goede enquete op te zetten, zodat je zeker weet dat je antwoorden krijgt waar je iets mee kunt
12 jaar geleden
Mensen die een pc willen laten repareren moeten je kunnen vinden. Daarnaast moet je wel in hun buurt wonen. Het repareren van een pc is over het algemeen niet iets wat mensen snel laten doen vooral niet als de pc 3 jaar of ouder is. Dus de kans is groot dat je markt steeds kleiner wordt.
ronron1212
12 jaar geleden
Wellicht kun je ook voor andere kleine bedrijfjes ICT oplossingen verzorgen inclusief kleine onderhoudscontractjes. Dan heb je in ieder geval een vaste stroom inkomsten. Het handigste is om die bedrijven gewoon rechtstreeks te benaderen en vragen hoe ze dit hebben geregeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er bij in de buurt een concurrent er bij is gekomen .
Die jou klanten toch eerst gaan uitproberen .
Wat je nu wel kan doen een advertentie in een huis aan huis krant plaatsen met een leuke aanbieding .
bv .pc schoonmaken en sneller .
Nieuwe windows erop .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je langdurig klanten wilt behouden, moet je er ook voor hun zijn als je geen echte problemen hebt als klant. Je zu bv een onderhoudscontract systeem aan kunnen gaan; Via remote desktop kan jij het onderhoud van de machine verzorgen. Installatie van software, updates etc. Hierdoor blijf je in beeld bij je klanten.

Daarnaast zijn er natuurlijk een boel bedrijven die te klein zijn om een IT-er in dienst te hebben (1-10man). Die moet je benaderen (bv via de kamer van koophandel -> In de info pakketten een flyer stoppen) voor dergelijke contracten.

Bij ondernemers geldt vaak: Doe wat je kan, laat doen wat je niet kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies is om ook bij bedrijven verzamel gebouwen wat folders door de bus te gooien. Daar zitten veel bedrijven bij elkaar en deze bedrijven hebben nauwelijks een eigen ICT-afdeling.
Snel klaar, groot bereik met veel potentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richt je je op particulieren of bedrijven? Wat is je specialiteit? Bedenk eerst welke klanten/opdrachten je wil en welke liever niet (kijk hierbij ook naar het verdienmodel..., misschien wil je wel voor particulieren werken, maar wil je meer per uur verdienen, dan particulieren willen betalen...).
Zorg vervolgens dat je jezelf en je bedrijf profileert, o.a. op LinkedIn & Twitter (als je zakelijke klanten wil) of meer Facebook, Hyves en Twitter (als je vooral particuliere klanten wil. Vraag tevreden klanten je "aan te bevelen".
Maar het belangrijkste is, is dat je een duidelijke propositie hebt. Zeg bijvoorbeeld: IK ONTZORG. Ik verzorg uw automatisering van 1 tot 10 computers en als er iets is, ben ik binnen 3 uur ter plaatse! Ik neem alle zorgen voor onderhoud, updates, licenties en voordelige inkoop voor mijn rekening en bespaar u daarmee tijd en geld! Zoiets.
En dát vertel je dan keer op keer aan je "netwerk", door periodieke "posts", etc. En vraag klanten/vrienden om je aan te bevelen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet elke week een advertentie in het plaatselijke krantje. Daarin adverteren is vaak vrij goedkoop. Na een tijdje gaan mensen je naam onthouden, dat moet je hebben. Mochten ze ooit een kapotte pc hebben, dan is de kans groot dat ze aan het krantje denken en jouw nummer gaan opzoeken.
Verder veel op sites surfen die met kapotte pc's te maken hebben, en van de daken schreeuwen dat je een bedrijf hebt. Doe ook aan klantenbinding, vraag desnoods of je klanten nog meer mensen kennen die jouw hulp kunnen gebruiken en geef ze je kaartje mee. Zeg dat ze altijd kunnen bellen als er weer wat is.