Wat is de juiste benaming voor een percentage wat je bovenop de inkoopprijs van een onderdeel zet als vergoeding voor rente en risico?

Hiermee bedoel ik uiteraard niet de winst mee. Ik heb 'overslag' of 'opslag' in mijn hoofd zitten maar twijfel of dit juist is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Renteopslag en risicoopslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vermogensvoet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inflatievergoeding of "bedrag gekoppeld aan de inflatievoet"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brutomarge. Daar gaan dan je kosten weer van af en dan hou je de winst over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risico- en (algemene) kostenopslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord,

Op- en overslagkosten.

In principe maakt het niet uit welke benaming je er aan geeft. Die moet in ieder geval duidelijk zijn voor de boekhouder en voor de klant.
En voor jezelf natuurlijk.