ik wil kvk aanvragen maar is een lening mogelijk zonder uitgebreid ondernemingsplan ?

Met een investering van 5000 kan ik al 400-500 inkomsten p/mnd winst omzetten.

Mijn vraag is dus als ik kvk aanvraag, hoe ik aan die lening kan komen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

KvK vraag je niet aan. Daar meld je je als ondernemer en wordt je ingeschreven. Met een bank zul je voor een lening moeten onderhandelen. Misschien kan je een persoonlijke lening aanvragen
ronron1212
13 jaar geleden
Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel leidt niet tot de mogelijkheid om een lening aan te vragen. Het heeft hooguit effect op de te naam stelling.

Als je je inschrijft in de KvK als eenmanszaak, VOF, of CV dan ben je hoe dan ook als eigenaar/bestuurder hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden en verplichtingen van jouw bedrijf. Dus ook in prive en niet beperkt tot de bedrijfsmiddelen.

Daarnaast is er ook nog een verschil tussen ondernemer voor de KvK en de belastingdienst. Dat laatste is met name van belang als je BTW wil gaan verrekenen. Daar moet je goed op letten als je niet een belastingschuld wil opbouwen.

Een lening kan je dus ook als privepersoon aanvragen. Als er geen bank of vriend/familielid wil investeren kan je ook altijd nog kijken naar de mogelijkheid van een microkrediet. Hierbij kan je geld lenen via de provincie als niemand anders wil financieren.

Gezien het benodigde bedrag vraag ik me of je het niet als een persoonlijke lening kan opnemen bij jouw bank.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij KvK kun je nadat je per telefoon een afspraak hebt gemaakt, je laten inschrijven, dit tegen betaling.
Bij een bank kijken ze naar je inkomsten of je kunt lenen en over dit bedrag zullen ze niet zo moeilijk doen denk ik. Een ondernemersplan is misschien nodig maar bij dit bedrag hoeft dat niet zo ingewikkeld te zijn, Zeer waarschijnlijk lukt het na een gesprek met een bankadviseur al.
Een persoonlijke lening; niet aan beginnen, veel te duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor deze lening zou je dan terecht kunnen bij de zakelijke afdeling van een bank. Echter is de kans zeer groot al dan niet 100% dat deze bij starters vragen naar een ondernemingsplan, ze moeten immers weten wat er gaat gebeuren en hebben een richtlijn nodig. De medewerker die jij spreekt moet zich ook kunnen verantwoorden bij zijn baas, ofwel heeft die daarvoor jou ondernemingsplan nodig.

Overigens is het sowieso verstandig een ondernemingsplan te maken, eigenlijk wel juist voor jezelf...
Met een goed ondernemingsplan op papier zie je veel beter mogelijke knelpunten die je dan nog op tijd kunt bij sturen.
Ook heb je daar een richtlijn, je ziet zo niets over het hoofd... Het zou lijkt mij ook niet fijn zijn als je plan opeens niet door kan gaan vanwege een vergunning die je niet hebt of je het toch net iets rooskleuriger inzag.

Op de website van de kvk staat een mooie instructie om je plan te maken, zie bron.

De inhoudsopgave van het ondernemingsplan is ongeveer:

Persoonlijke gegevens
Persoonlijke eigenschappen

Bedrijfsidee
Bedrijfsgegevens
Bedrijfsidee

Markt
Klantenanalyse
Concurrentieonderzoek
Marketingmix
Onderscheidend vermogen

Organisatie
Vergunningen en wettelijke eisen
Administratie
Algemene voorwaarden
Verzekeringen
Personeel

Financiën
Investeringsbegroting
Financieringsplan
Exploitatiebegroting
Liquiditeitsbegroting
Persoonlijke begroting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je als zzp 'er inschrijven bij kamer van koophandel. Daar heb je geen ondernemingsplan voor nodig. Banken doen op het moeilijk met het vertrekken van een lening. Weet ik uit eigen ervaring. Je kan ook een microkrediet aanvragen bij qredits. www.qcredits.nl. Je moet dan wel een ondermingsplan en financieringsplan inleveren deze zijn via de site te downloaden en er staat stap voor stap hoe je deze moet invullen. Er staat wel een hoge rente tegenover. Qredits speelt mooi op economische crisis in. Je moet ervoor zorgen dat je die lening binnen een zo'n kort mogelijke termijn kan afbetalen. Het is wel logisch dat ze een plan vragen. Ze gaan niet blind een krediet verstrekken in deze tijden. Ik heb er gister een ondernemingsplan bij ze ingeleverd.
Mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.
Suc6 Olga