vanaf 2007 betaal ik bijtelling voor mijn bus. hoeft niet ,want vuile bus, (er staan vaste kasten in met verf )kan ik de bpm terug krijgen ?

vanaf 2007 betaal ik bijtelling voor mijn bus berlingo van 99. ben er nu achter dat dit niethoeft ,want vuile bus, (er staan vaste kasten in met verf en het stinkt )kan ik de bpm terug krijgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bpm zul jeniet terug krijgen, die Betaal je bij aanschaf... Bel eens de belasting telefoon...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft bijtelling voor de inkomstenbelasting te maken met BPM, die betaald wordt bij en begrepen is in de catalogusprijs bij de eerste aanschaf van de auto als nog niet bekend is hoe hij gaat worden gebruikt?

Het beste antwoord

Heb je een eigen bedrijf als ZZP er en staat de bus op je bedrijf en gebruik je de bus prive en meer dan 500 km dan betaal je een bijtelling. Werk je voor een bedrijf en is de bus van het bedrijf en gebruik je de wagen voor meer dan 500 km prive dan moet je bijtelling betalen. Als de bus eengrijskenteken heeft dan is er nooit bpm over betaald. Als de bus prive eigendom is heb je bij aanschaf bpm betaald. Daarnaast hoef je dan geen bijtelling te betalen
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bedoel je dat je de bijtelling van de belasting terug wilt vragen of de BPM? Lijkt mij overigens beide onmogelijk. BPM op grijs kenteken bestaat geloof ik niet, tenzij je de bus op jouw eigen (particuliere) naam hebt staan... En die bijtelling... Tja, het zal de belastingdienst weinig boeien of de bus stinkt... Dus de bijtelling kun je niet terugvragen, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet duidelijk in de vraag wat bijtelling voor de inkomstenbelasting te maken heeft met BPM, die betaald wordt bij en begrepen is in de catalogusprijs bij de eerste aanschaf van de auto als nog niet bekend is hoe hij gaat worden gebruikt.