Als je een klein bedrijfje (eenmanszaak) hebt en je betaald BTW, moet je over het bedrag dat je overhoudt dan ook nog inkomstenbelasting betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee want dan heb je je belasting al betaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belasting betalen moet iedereen. Ook inkomstenbelasting. Er zijn echter wel diverse regelingen. Ook voor de kleine ondernemer. Als kleine ondernemer zijn er situaties waarin juist geen omzetbelasting verschuldigd is. Kijk maar is bij de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , het leven van een ondernemer is betalen ! Kom je onder een bepaald bedrag , zijn er kortingen mogelijk . BTW is een omzet belasting die ontvang jij de voor belasting dienst van je klanten en jij betaalt BTW op de goederen die jij inkoopt voor de zaak het verschil moet je afdragen :( . Ja dan komen er nog een hele rits belastingen heffingen enz en als er dan nog wat over blijft heet dat winst en daar gaat weer belasting van af . En koop je dan uit ellende een flesje wijn dan mag je accijns betalen . Ja er zijn 2 zeker heden in het leven ! Dood gaan:( en belasting betalen :( ps raadpleeg een boekhouder , of de belasting dienst . Ja er zijn ook vrijstellingen , ja ook op BTW in dien je onder een Bep omzet blijft . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Sjaak,

Ja, dan moet je nog wel de inkomstenbelasting betalen over je winst. Hoeveel inkomstenbelasting (http://bit.ly/V79whq) je betaalt, ligt aan je inkomen en regelingen waar je als ondernemer gebruik van kunt maken: http://bit.ly/PCAucT.

De omzetbelasting (btw) is een belasting die je klanten betalen voor de producten of diensten die je levert. Jij draagt deze belasting als ondernemer af namens je klanten.

Diana
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Btw is voor jou als ondernemer geen inkomsten hierin werk je als een soort loket voor de belastingdienst je betaald over je inkoop btw en je int btw over je verkopen het verschil draag je af aan de belastingdienst. Verder moet je net als alle andere burgers die werken inkomsten belasting betalen niet meer en ook niet minder dan een ander.
ronron1212