Hoe verkoop je snel je spullen op bijvoorbeeld marktplaats?

Dan bedoel ik gratis en niet de voor de handliggende trucs als een foto plaatsen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Titel omschrijving is inderdaad erg belangrijk.
Begin bv met:
OPRUIMING: (dan omschrijving van het product)
of wat ook goed werkt is:
Bijna gratis deze ...
Een opvallende titel maakt mensen nieuwsgierig.
Gebruik een woord of zin met hoofdletters dan val je op.
Bewerk je foto, zet er een opvallend randje omheen. Als mensen alleen op foto's zoeken valt die van jou het meeste op...
Mocht je een bepaald product in meerdere rubrieken te koop aan willen bieden let dan op dat je dan iets in je titel wijzigt...
Marktplaats ziet je advertentie anders als dubbel geplaatst en zal ze dan verwijderen.
Zorg dat de kopers ook kunnen betalen via paypal, dat wekt vertrouwen, een koper koopt liever bij iemand met paypal omdat deze geregistreerd is.

Succes met de verkoop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het product gewoon goed omschrijven en in de advertentie titel een lokwoord plaats zoals zeer mooi of hele goede

verder is een foto altijd goed zodat mensen zien wat ze kunnen kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De foto is voor de meeste mensen ECHT een must!!
als ik iets zoek en er is veel aanbod kijk ik alleen in de advertenties met foto!!!!

Als er bijv alleen staat: blauwe driezitsbank weet ik nog steeds niet of hij me aanspreekt op niet, en één blik op de foto zegt meestal genoeg.

Verder moet je goed nadenken over de titel, zet er vooral woorden in waarop men bij het zoeken je advertentie kan vinden. Dus als voorbeeld voor die bank: noem het niet: 3-zitter, maar blauwe 3-zits bank. En in de tekst destnoods 3-zitter (heb je de meeste kans dat je gevonden wordt)

tot slot, maar daar kun je niet veel aan doen, werkt het in de dichter bevolkte regio's (randstad) gewoon beter omdat er meer mensen zijn.