waarom zegge bedrijven vaak: al ... jaar ervaring?

Zijn mensen daar van onder de indruk? Iedereen snapt toch dat er niet meer dezelfde mensen werken en dat het bedrijf veranderd door de jaren heen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is nog een andere reden waarom bedrijven vaak benadrukken hoeveel ervaring ze hebben. Tegenwoordig zijn er veel bedrijven die na een paar jaar alweer op de fles gaan. Vooral bij bedrijven die hun goederen of diensten via het internet aanbieden, is het moeilijk in te schatten of ze betrouwbaar zijn. Wanneer het bedrijf al 10 jaar bestaat, dan geeft dat mij meer vertrouwen dan een bedrijf dat zijn bestaansrecht nog moet bewijzen.

Het gaat niet om de mensen die er werken. Als een bedrijf dit zegt, bedoelen ze, dat het bedrijf al bijvoorbeeld 30 jaar bestaat. In die 30 jaar tijd van bedrijfsvoering, hebben ze dus zoveel ervaring opgedaan, in het voeren van hun bedrijf. Dit heeft niets met het personeel te maken. (wel indirect) Een bedrijf kan bijvoorbeeld, al 30 jaar bestaan, maar enkel "nieuwe" medewerkers hebben. Het bedrijf behoudt nog steeds "zijn ervaring", die kennis is dus al in huis! Het bedrijf veranderd door de jaren heen, dát geeft nou juist zoveel ervaring. Een bedrijf moet met zijn tijd mee, en ontwikkeld juist op deze manier kennis en ontwikkeling in zijn branche.

Het bedrijf doet ervaring op, dat betekent (meestal) dat ze efficienter gaan werken omdat ze hebben ondervonden hoe ze de zaken het beste kunnen regelen. Als een bedrijf net van de grond is, dan stuntelen ze meestal een beetje aan totdat ze de juiste draai gevonden hebben. Een bedrijf met .... jaar ervaring heeft zijn draai meestal al gevonden. Of dezelfde mensen er al dan wel niet werken is dan niet eens belangrijk, wanneer er een gunstige werkwijze gevonden wordt dan wordt deze aangehouden. Stel je nou eens voor dat jij een pakketje met je dierbaarste bezittingen naar Timboektoe toe wilt sturen. Doe je dat dan liever met Jan met de Pet die vorige week opende of ga je liever met een bedrijf dat al generaties meedraait en precies weet hoe het wereldje in elkaar steekt? Dat lijkt me geen moeilijke keuze.

om te laten zien dat het een traditioneel bedrijf is die al lang actief is om zo mensen te laten zien hoe goed het bedrijf wel niet moet zijn, want ze zijn al zo lang actief.

als een bedrijf het lang volhoud, betekend dat ze goede zaken doen. Daarmee kan een bedrijf goed mee pronken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100