Wat is zijn de gemiddelde personeelskosten bij bedrijven? Qua bedrag verschilt niet natuurlijk maar er qua percentage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Een 1 persoonsbedrijf die vanuit huis werkt heeft bijna 100% personeelskosten. Een high tech fabriek die, zoals een bierbrouwerij bijvoorbeeld kan best maar 5% personeelskosten hebben.

Kort gezegd, hoe hoger de investeringen in andere dingen dan mensen (kantoor, grond, machines, licenties enz) hoe lager het percentage personeelskosten. Dit is verder niet afhankelijk van of het al dan niet een commercieel bedrijf is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt erg van de sector af, maar reken maar 30% gemiddeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad er afhankelijk van de sector. In de sociale sectoren dus bijv. Maatschappelijke organisatie is dat tussen de 70 en 80 %
In commerciele bedrijven is dat een stuk lager
ronron1212