Hoe zou je er achter kunnen komen hoeveel vietnamese loempia karren er in Nederland zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo moet-ie helemaal goed zijn ;-)
Goeie vraag.

Antwoorden (4)

Tja, dat is met recht een "goeie vraag". ;-)
Misschien op www.goudengids.nl? Als je daar "Vietnamese loempia" of "loempia" intypt maar geen woonplaats toevoegt, lijkt me dat je in ieder geval alle in de telefoongids vermelde loempiabakkers te zien krijgt. Of die dan allemaal maar één kar hebben is natuurlijk een tweede...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kamer van koophandel??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ze te tellen, door het te vragen aan de mensen die zo'n kar hebben. Waarschijnlijk halen ze bepaalde ingredienten bij dezelfde leverancier en zo kun je verder komen.
Als je echt niets te doen hebt, lijkt me dat een aardige klus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen enkele (praktisch uitvoerbare) manier om daar precies achter te komen. Wel zou je een indicatie kunnen krijgen door het nodige veldwerk te verrichten.

De KvK is al genoemd, verder hebben veel plaatsen een Vietnamese vereniging (google er maar eens op).

De beste schatting die je m.i. zou kunnen doen is door een voorbeeldgemeente of -gemeenten (representatief voor heel Nederland) te nemen, daar het aantal Vietnamese inwoners te delen door het aantal loempiakarren en dit percentage om te slaan over het totale aantal Vietnamezen in Nederland.