Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik m'n bedrijf (vof) stoppen?

Ben al uitgeschreven bij kvk. Alleen nu de belastingdienst. Gewoon een brief naar het belastingkantoor? Iemand ervaring? (Ik hoef geen btw afdracht, voorraden etc af te handelen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
996

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Waarom weet je dat niet Joost? Als het iemand is dan ben jij het toch die het mag weten...

Er zal een eindafrekening komen op een moment, jij bent met de vof hoofdelijk aansprakelijk en alle afdrachten moeten eerst bepaald en gedaan zijn, voordat er civiel-rechtelijk een streep onder gezet kan worden...

Maar ik denk dat de KVK daar best wel een passend antwoord mag verwachten, anders doet de belastingdienst het wel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was ooit ZZP-er en heb gewoon schriftelijk doorgegeven dat mijn bedrijfje niet meer bestond. Daarvan heb ik netjes een bevestiging gehad. Klaar!

Anders even bellen voor de zekerheid met de belastingdienst, dan kunnen ze je precies voorlezen van de website wat ze zelf ook niet weten... (sorry, ervaring bij het invullen van de belastingpapieren, moest ik even kwijt...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overleg met je boeklhouder hoe en wat. Je moet toch van dit jaar een jaarrapport opmaken en aangifte/eindafrekening doen. Als je die niet heb Belastingtelefoon bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de Belastingdienst aanschrijven dat je bedrijf is opgeheven en dat je het verzoek doet je BTW nummer in te trekken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding