Moeten verzekeraars de brandverzekeringen verlagen nu er in de horeca niet meer gerookt mag worden?

Immers ongeveer 6% van de horecabranden ontstond jaarlijks door smeulende sigarettenpeuken . Dat risico is nu weg gevallen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit zal zeker in de risico-inventarisatie van verzekeraars meegenomen worden. Of ook terug te vinden zal zijn in de premies lijkt me onwaarschijnlijk..

Ze hebben het al zo moeilijk..., die verzekeraars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Da's prima, lijkt mij. Maar niet te snel afbouwen die premie, want vele zaken houden zich er nog niet aan of hebben geen personeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou denken van wel, maar er zijn natuurlijk ook nog meerdere dingen, die brand kunnen veroorzaken. Bijv. een gasfornuis of een oven. Er kan ook kortsluiting optreden.