Persoonlijk failliet in frankrijk

Voor een familielid handtekening gezet om een bedrijf te voeren in Frankrijk. Ander familielid staat borg, nu is er zoveel schuld gemaakt in Frankrijk dat ik persoonlijk failliet ben. Mijn handtekening is vaak vervalst en extra leningen op aangevraagd,wat de borgstelling niet dekt. Nu heeft dat familielid ook nog een claim voor zichzelf ingediend, waardoor het bedrag nog hoger word. Ik ben dus flink bedonderd. Wat kan ik doen wat moet ik doen? Ik spreek de taal niet heb er nog nooit gewoont. Geen enkele inkomsten uit dat bedrijf ontvangen. Met de familie valt niet te praten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Een advocaat zoeken die gespecialiseerd is in Fankrijk, daar gelden andere wetten en regels. Ik hoop wel dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, en informeer dan gelijk of ze ook de advocaat in het buitenland dekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is werk voor juristen.
Je zult dus een advocaat nodig hebben.
Zonder dat heb je mi. geen enkele kans.

Mijn inschatting:
Je zult niet onder je borgstelling uitkomen....ik neem aan dat je borg gemaximeerd was. Zo niet dan is er sowieso een probleem voor je.

Echter, de vervalste handtekeningen en leningen daarop moet je mogelijk onderuit kunnen komen. Hiervoor moet je mi. per omgaande aanklachten indienen. Zowel tegen de lening verstrekkers omdat ze verzuimd hebben die handtekening te controleren (door jou persoonlijk te benaderen) waarmee ze onzorgvuldig hebben gehandeld als bij degenen die die handtekeningen vervalst hebben...dat is strafrechterlijk dus gewoon fraude.
Ik zou ook die aanklacht dus indienen jegens frauderende familie leden.