Vraag over loonbelastingverklaring

Wij hebben een bedrijf met 5 werknemers sinds 2009. Ik kwam gisteren op internet ineens de term "loonbelastingverklaring" tegen waarbij werknemers e.e.a. aan informatie moeten verstrekken (o.a. of er een loonheffingskorting moet worden toegepast) en die de werkgever 5 jaar moet bewaren. Wij hebbben dat niet gedaan, het was mij totaal onbekend. Is dit nog van toepassing? Moeten wij deze verklaringen alsnog van onze werknemers vragen met terugwerkende kracht?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik kom wel dit tegen: "vanaf 1 januari 2007 vervalt de loonbelastingverklaring. Als werknemer moet je vanaf nu zelf een schriftelijke verklaring bij je werkgever inleveren voordat je gaat werken. Op basis hiervan wordt loonbelasting op je brutoloon ingehouden."

Ik snap het niet: de verklaring is vervallen maar de werknemer moet nu zelf wel een verklaring inleveren? Is het nu verplicht of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Volgens mijn informatie moet onderstaand formulier nog steeds worden ingevuld en moet de werkgever een kopie van het identiteitsbewijs hebben. Deze gegevens heb je nodig om een salaris te kunnen uitbetalen. Het identiteitsbewijs moet ook worden vernieuwd als het verlopen is . Dus de werkgever moet dan een nieuwe kopie hebben en de gegevens zou ik net zolang in het personeelsdossier houden als iemand in dienst is en daarna pas na vijfjaar weg doen
ronron1212