Ik wil graag bijles gaan geven een kinderen uit groep 5 t/m 8. Ik ben zelf 14 jaar en zit in het 3e jaar van Gymnasium. Mag ik dit gewoon doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

In overleg met je ouders en de ouders van de kinderen aan wie je bijles gaat geven, mag je dat gewoon doen. Vertel op school ook dat je bijles gaat geven. Officieel mag je op die leeftijd niet echt werken, maar bijles vind ik totaal wat anders. Kinderen leren beter van elkaar dan van volwassenen, dus ik vind het een goed initiatief van je!

Ja hoor, dat mag je gewoon doen. Het is alleen de vraag of ouders jou dat toevertrouwen, omdat je natuurlijk nog wel erg jong bent. En je moet niet alleen zelf goed kunnen leren om bijles te kunnen geven. Je moet ook goed met kinderen kunnen omgaan, goed kunnen uitleggen en veel geduld hebben. Als je dat allemaal in huis hebt, houdt niets je tegen. Erg leuk idee van je! Ik zou het gewoon proberen.

Wat een goed plan. Als je met 14 al in klas 3 Gymnasium zit, kun je goed leren ]en begrijpen. Nog leuker is dat je door les te geven kennis leert overbrengen en leer je dus zelf ook. Je moet je daarbij verplaatsen in kinderen die het nog niet allemaal snappen. Als je een geduldige en vriendelijke natuur hebt, kun je kinderen waarschijnlijk goed helpen EN je eigen aanleg ontwikkelijk. Dus een strak plan. Een vergoeding mag tot een bepaalde hoogte gegeven worden. Het zal echter beneden de normen blijven, denk ik, anders worden je ouders gekort op de kinderbijslag. Dan moet je echter wel heel veel les geven. Houd dat dus in de gaten. Verder zou ik je aan willen moedigen. Prima idee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100