Kun je een leverancier in gebreke stellen?

Ruim twee weken geleden heb ik via internet overtreksets gekocht voor mijn massagetafels. Toen ik dit pakketje binnen kreeg waren van de 5 sets, slechts 1 goed geleverd (zonder gat erin voor het gezicht). 4 van de 5 waren niet goed en na telefonisch contact heb ik dit teruggestuurd. Via TNT heb ik kunnen lezen dat dit pakket op 18 oktober is aangekomen. In de tussentijd heb ik niets meer van het bedrijf mogen vernemen en zijn ze telefonisch slecht bereikbaar. Kan ik de leverancier ook in gebreke stellen en hiermee geld terug eisen (of dat ze alsnog leveren)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tuurlijk kan je ze ingebreke stellen. Schrijf een leuk briefje naar ze. Meld dat ze te laat zijn met "goed" leveren. Belangrijk is dat je ze nog een redelijke termijn geeft om goed te leveren. Voor dit product zou ik 1 á 2 weken aanhouden. Na het verstrijken van deze "fatale" termijn heb je recht op ontbinding van de overeenkomst en heb je het recht je geld terug te krijgen. Succes ! Toegevoegd na 2 uur: Je moet ze ingebreke stellen. Als je dat niet doet heeft de schuldenaar (het bedrijf dus) het recht de foute levering te herstellen.(zogeheten zuivering) Zodra je ze ingebreke stelt hebben ze ,na het verstrijken van de door u gestelde termijn, geen poot meer om op te staan en kunt u uw geld terug krijgen.

Ik neem aan dat je de bestelling nog zwart op wit hebt.Dus gewoon aansprakelijk stellen maar voor je dat doet even de leveringsvoorwaarden lezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100