Ben ik verplicht een bezoek aan een museum te betalen voor mijn zoontje?

Hij zit op het voortgezet onderwijs en gaat binnenkort voor een excursie naar een museum.

een jaar geleden
in: Cursussen
1.9K
TurfGraver
een jaar geleden
Wat staat er in de schoolgids?
jc54
een jaar geleden
Nee, voor buitenschoolse activiteiten kunnen geen verplichtingen opgelegd worden. Als je je kind niet mee laat gaan moet de school voor vervangend lesmateriaal zorgen.
Als je het niet kúnt betalen, dan heeft de gemeente daar een potje voor.......
tinus1969
een jaar geleden
@jc54 heeft gelijk.

Antwoorden (2)

Dat hangt af van de leeftijd van je zoontje en het beleid van het museum. Vaak geldt er een leeftijdsgrens waarbij kinderen gratis toegang hebben. Informeer bij het museum naar de mogelijkheden.
9 maanden geleden
Nee.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/financiering-onderwijs/vraag-en-antwoord/is-de-vrijwillige-ouderbijdrage-op-de-basisschool-en-middelbare-school-verplicht

Is de vrijwillige ouderbijdrage voor extra activiteiten op school verplicht?
De vrijwillige ouderbijdrage voor extra activiteiten buiten de lessen om is niet verplicht. Extra activiteiten zijn bijvoorbeeld schoolreizen of sportdagen. Kinderen van ouders die hiervoor niet betalen, mogen altijd meedoen.
9 maanden geleden