Wat moet ik weten voor het toelatingsexamen pedagogisch medewerker?

Hoi allemaal ik zal graag de opleiding pedagogisch medewerker niveau 3 of 4 willen doen maar heb nog geen vooropleiding dus moet ik eerst een toelatingsexamen doen zijn er misschien mensen die deze toelatingsexamen al gedaan hebben? Ik zal graag willen weten wat ik kan verwachten van deze toelatingsexamen wat voor vragen je krijgt en hoe je je het beste kunt voorbereiden?

een jaar geleden
in: Cursussen
1.6K
jc54
een jaar geleden
Voor een opleidiing pedagocisch medewerker (MBO-niveau) heb je de kennis van VMBO nodig
aR
een jaar geleden
Kijk op https://www.nti.nl/mbo/mbo-toelatingstoets/mbo-toelatingstoets/
of bijvoorbeeld https://www.hellotest.nl/mbo-assessment-oefenen/
Je vind er informatie en een testvragen. Je hoeft niet te weten dat de Slag om Nieuwpoort in 1600 plaatsvond oid. Ergens lijkt het meer op een IQ test

Antwoorden (1)

Om je voor te bereiden op het toelatingsexamen pedagogisch medewerker is het belangrijk dat je kennis hebt van onderwerpen zoals pedagogiek, didactiek, kinder- en jeugdpsychologie, ontwikkelingspsychologie, maatschappijleer en rekenen. Ook is het belangrijk dat je kennis hebt van de Nederlandse taal en spelling.
9 maanden geleden