Wat is een zeer leuk beroep voor mij dat zeer goed verdient?

Geef eens een paar leuke beroepen: liefst met inkomen per jaar erbij. Niet afhankelijk werken maar bij een werkgever.

Over mij:
Zeer goed in Exacte Vakken,
Goed in het onderwijzen van stof bij andere kinderen,
Wil iets bereiken met de baan,
Niet dagelijks hetzelfde,
Wil een beroep dat iets toevoegt,
Niveau: Gymnasium 6de klas(in profiel alle exacte vakken(Ng/NT): Wiskunde A tm d+ biologie)

Mijn idee: iets in de gezondheid. Andere ideeen zijn welkom.
Geen goed idee: In de scheikunde gaan studeren: dagelijks hetzelfde.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gemiddelde exacte vakken: 9
Niet gewend aan bloed>flauwvallen, toch lijkt het mij leuk om een beroep hiermee te hebben.

Toegevoegd na 26 minuten:
Wat verdient dan wel goed: Wil zowiezo doorstuderen, maar wat geeft met doorstuderen een goede baan die veel verdient?

Toegevoegd na 1 dag:
WEten jullie geen leuk beroep waarbij ik zowel bezig ben met gezondheid en alsnog exacte vakken op toepas: kom niet aan met ga in de ict: is echt iets voor nerds.
Verder ga ik zowiezo naar de universiteit(denk maastricht), denk dat ik geneeskunde ga studeren, daarna misschien iets met neurologie ofzo. Of iets wat hier op lijkt: mijn vervolg vraag: ANdere leuke ideeen typ het maar gewoon: ik krijg antwoorden in de mailbox maar ze komen niet op internet helaas.

Toegevoegd na 1 dag:
waarom wageningen en niet maastricht?

Toegevoegd na 1 dag:
ben nieuw met goeievraag.nl weet nu hoe alles werkt, kan nu beantwoorden op vragen dus stel nog maar meer ideeen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Als je denkt dat je met scheikunde alleen maar een eentonige baan kunt krijgen, dan is deze wereld geen optie voor je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze heeft goede vakken, hoge cijfers, maar te veel keus en te veel beroepen die ze niet kent. ze hoeft niet slapend rijk te worden, gewoon een beroep waar ze plezier aan beleeft.
ronron1212
13 jaar geleden
Laat haar eens kijken of ze niet naar een universiteit kan gaan en een goede studie te starten economie zorgmanagement op de erasmus universiteit bij het iBMG
ronron1212
13 jaar geleden
Hierbij het iBmg kan ze een brede opleiding volgen om een leuke leidinggevende baan in de zorg. mogelijk kan ze dan later iets beteken voor oudere of zieken op leidinggevend niveau management

Antwoorden (8)

voedings deskundige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Studeer verder. Iets in de exacte vakken. Maak dan een televisie serie voor kinderen waarin je op een eenvoudige manier uitlegt hoe "het" Nu allemaal zo in elkaar steekt. Lijkt me echt iets voor iemand met jouw profiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een stom antwoord, ng/nt mensen zijn wel de 'slimme mensen'
In de gezondheidszorg heb je weinig aan jou opleiding daarnaast zeer goed betalen zal je tegen vallen. Je hebt hoe dan ook waarschijnlijk nog geen werk ervaring dus het minimum jeugdloon zal van toepassing zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze wil ook nog niet gaan werken, maar een vervolgopleiding kiezen. met alleen vwo zonder ervaring zal ze idd nog niet veel verdienen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga nog naar de universiteit
Het lijkt erop dat je alle kans hebt om medicijnen te kunnen studeren. Dat je niet tegen bloed kan is lastig, maar neem maar van mij aan dat, dat kan wennen.
Je kan zoveel kanten uit met deze keuze. Je blijkt goed met kinderen om te kunnen gaan, dus misschien is kinderarts iets voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk beroep je later ook uitgaat voeren, het is ALTIJD een herhaling van dezelfde handelingen. Is het geen dagelijkse herhaling zal het wekelijk, maandelijks of jaarlijks zijn.

Een buschauffeur rijd regelmatig van a naar b over de zelfde route. Hoewel hij/ zij dan altijd andere mensen ziet. z'n werk is van a naar b rijden over dezelfde route.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de gezondheidszorg is geen dag hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de genoemde buschauffeur ook niet, maar z'n werk is echt iedere dag dezelfde handelingen uitvoeren, dit geld volgens mij ook van de schoonmaker tot en met de directeur in de gezondheidszorg. Misschien kan je aangeven welk beroep je bedoelt in de gezondheidszorg zodat ik dat als "voorbeeld" kan omschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk als verzorgende in een tehuis. Mensen zijn nooit elke dag hetzelfde. Dus ik was iemand elke dag, maar de ene dag is, is hij vrolijk, en de andere dag voelt hij zich beroerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp de afwisseling die erin zit, maar het wassen is dan toch een regelmatige herhaling? Ondanks de gemoedstoestand van de te wassen meneer/ mevrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sop iedere dag twee keukens, badkamers en w.c.-'s
toch is ieder dagdeel anders, doordat ik 10 verschillende cliënten heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom ga ik ook niet in een tehuis werken: ik wil het grote werk: geld verdienen door een goede opleiding te volgen: bachelor+master
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat studeren is ook een heel goed plan Beroepje, maar ook in het grote werk zal je opmerken, dat je werk uit herhaling van handelen bestaat.
Ik zou eerder naar leuke studies kijken, gezondheid en exacte vakken: dan verwijs ik je graag door naar de Wageningen Universiteit. Utrecht kan ook trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voor de reconstructie- en plastische chirurgie, en zet een privékliniek op.
Succes.
13 jaar geleden
Ga vooral voor beroep dat je echt leuk vindt. Het salaris komt op de tweede plaats. Niemand houd een beroep lang vol dat weliswaar goed verdient, maar je niet echt leuk vindt. Is (kinder)fysiotherapeut iets voor jou? Wellicht met een eigen praktijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fysiotherapeut: hbo, wel echt iets waarbij mijn volledige opleiding wordt benut