Hoe kun je bij de dierenpolitie komen te werken? Mag iedereen zich daar gewoon melden of wordt er intern iets geregeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een politieagent bent (of bij de diereninspectie werkt) dan ben je een bevoegd opsporingsambtenaar. Je zult dan eerst bepaalde opleidingen moeten volgen en papieren moeten halen. Je zult o.a. moeten leren wat je in bepaalde situaties moet doen en/of laten (rechts- en wetskennis). Dus nee, dat word je niet zomaar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Klein detail vergeten: dat geldt natuurlijk ook voor de 'dierenpolitie', omdat die ook opsporingsambtenaar wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat ze in de eerste instantie mensen aannemen die al bij de politie werken.

Verder hoorde ik dat er op verschillende opleidingen momenteel al nagedacht wordt over lespakketten die aansluiting zouden vinden met het werkveld van de dierenpolitie.