Als je meewerkt aan een medisch experiment en hier 500 euro (bruto) voor krijgt. Hoeveel houd je dan netto over?

als proefpersoon voor medische experimenten

Toegevoegd na 44 minuten:
ik ben 18 jaar zonder overige inkomsten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf hoe oud je bent, hoeveel andere inkomsten je geniet, of in dit bedrag ook nog een eventuele reiskosten vergoeding is begrepen - die je dan weer in mindering kunt brengen op die € 500,00 - en in welke tariefgroep Box 1van de IB je uiteindelijk valt.

Zeg maar dat er globaal tussen 37 a 42% (onder de 65) en tussen de 19,1 en 42% (ouder dan 65) zal worden ingehouden. Maximaal bedraagt de inhouding 52%.

Toegevoegd na 5 minuten:
Netto hou je dus over € 404,50 (bij 19,1% inhouding), respectievelijk € 315,00 (37%) € 290,00 (42%) € 240,00 (52%)

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals na jouw toevoeging geantwoord mag je € 5.700,00 verdienen voordat er belasting wordt geheven, hieronder staat nog een link naar de site van de belastingdienst dan kun je het uitrekenen
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang je niet meer verdiend per kalenderjaar bij alle baantjes samen dan ongeveer 5700 is je brutoloon je nettoloon. Over alles wat je meer aan inkomen krijgt ga je 37% belasting betalen.

Dus met jouw informatie (geen inkomsten verder) mag je alles houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet het overigens wel aangeven