Wat is het verstandigste?

Vorige week heb ik 1 dag niet kunnen werken wegens oververmoeidheid. Ik heb vorige week in totaal 1 dag gewerkt. Nu moet ik vandaag ook werken, maar ik voel me ontzettend naar omdat ik heel erg verkouden ben.

Wat moet ik nu doen? Gewoon gaan werken of toch afbellen? Ik werk in de horeca, trouwens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (9)

In principe als je ziek bent heb je het recht om niet gaan werken en omdat je vorige week al ziek was enzo, kan je je ook van je beste kant laten zien.

Ik zou zeggen ga naar je werk, als je echt zo beroerd bent zien je collega's vanzelf wel dat het serieus is. En als je dan op je werk komt kun je gelijk aangeven dat je het wel wil proberen, maar dat je je echt beroerd voelt en dat misschien niet volhoudt.

als dat inderdaad zo is, ga je na een uurtje gewoon lekker naar huis, dan heeft wel iedereen zelf kunnen zien dat je echt ziek bent en hij jij je goede wil en inzet getoond.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Precies, maar geef je baas de kans dat zelf even te zien. Door te komen laat je je goede wil zien. Dat komt beter over dan van huis af ziekmelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je dan na een uur naar huis gaat, heeft de baas geen tijd meer om iemand anders te regelen en staan ze dus op het drukste moment met een personeels tekort.. -1!
sterredag
13 jaar geleden
je kan ook gewoon bellen zeggen dat je je nog niet in orde voelt, dat je het wel wilt proberen. dat probleem is simpel te ondervangen. bovendien verschilt het denk ik per horecagelegenheid of dat echt een probleem oplevert. En dat inzicht heb je niet van deze afstand.
Als ik vandaag in de horeca kom, heb ik liever geen zieke medewerkers die mij bedienen. Een flinke verkoudheid is nogal besmettelijk en kan bovendien onfris zijn voor de gasten en collega's.

Blijf lekker thuis en bel op dat je ziek bent. Zo simpel lijkt het me. En het verstandigst voor iedereen.
paulus811
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Een min? Van welke minkukel?
Normaal kunt u zich ziekmelden, maar als dat om de haverklap gebeurt bent u niet bepaalt een steun voor het team waarmee u werkt.

Afhankelijk van uw arbeidsovereenkomst zou ik de volgende opties doornemen.

Ziekmelden en goed uitzieken, uitrusten.
(met de optie om eerst ziek op het werk te verschijnen en daarna aangeven dat het echt niet meer gaat)

Ziek aan het werk blijven wat niet bevorderlijk is voor
iedereen in uw omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schouders eronder en werken, dat is mijn mening.
Het is weekend dus drukte en je help je je collega's toch nog.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de branche waarin je werkt (snel ontslag) zou ik proberen te gaan werken. Als het echt niet gaat, ga je naar huis. Je baas heeft dan gezien dat je echt niet simuleert.
Bacterien en virussen circuleren overal en zeker in de horeca, dus dat is geen goed argument. Overigens is dat de zorg van je werkgever lijkt me.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oververmoeidheid? want?

ik vind het eerste antwoord wat gegeven is het beste. Gewoon gaan werken en dan kijken of het gaat of niet.
Vaak gaat het dan toch wel redelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon ziek melden, ziek is ziek. Vorige week was je al ziek dus zeg dat je waarschijnlijk een beetje te hard van stapel bent gelopen en nu blijkbaar dus nog niet helemaal beter bent. Dit is beter dan dat je gaat werken en opeens eerder weg moet. Dan zit jouw baas met te weinig personeel en moeten jou collega's 2x zo hard lopen. Nu bellen. Dan kan je baas nog iets regelen.beterschap! Oh en ziek nu even goed uit zodat je niet weer hoeft af te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me ziekmelden..
Ten eerste is het niet hygiënisch om in de horeca te werken als je verkouden bent.
Ik heb zelf gewerkt als bedrijfsleider van een horeca zaak. Als mensen half ziek kwamen werken, super dat je het probeert! Maar als je dan na een uur naar huis gaat, vond ik het altijd heel klote! Dan sta je dus op het drukste moment ineens met iemand minder, je hebt geen tijd meer om een vervanger te regelen.. Dan had ik liever dat je je s ochtends ziek meldde, zodat ik nog iemand anders kon regelen!

PS, ben benieuwd wat je nou hebt gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel zeker Dat jij dit zelf het beste weet.