Wat voor eisen zijn er als je architect wilt worden?

Ben een middelbare scholier met het profiel Economie en Maatschappij, ook heb ik Wiskunde B en Natuurkunde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Zolang je maar wiskunde B en natuurkunde hebt, kun je de opleiding doen. Deze twee vakken zijn wel een vereiste, dus hou vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je architect wil worden moet je een universitaire studie bouwkunde afronden.

Dit zijn de vooropleidingen waarmee je op de TU Delft of Eindhoven Bouwkunde kunt gaan doen:
VWO-Diploma Natuur&Techniek:
VWO-Diploma Natuur&Gezondheid: aangevuld met Wiskunde B en Natuurkunde
VWO-Diploma Economie&Maatschappij: aangevuld met wiskunde B en natuurkunde.
VWO-Diploma Cultuur&Maatschappij: Wiskunde B en Natuurkunde
HBO-Propedeuse met wiskunde B en Natuurkunde

Als je de bouwkunde studie af hebt moet je nog 2 jaar relevante werkervaring opdoen om je architect te mogen noemen.

Je kunt ook de Academie van Bouwkunst gaan volgen, dan krijg je meteen je architectentitel. Dat is een studie waarbij je gedeeltelijk moet leren en 3 a 4 dagen in de week werkt.