Wat is goed managerschap?

Wat moet een manager wél doen en wat zeker niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
sterredag
13 jaar geleden
communicatietraining bijvoorbeeld een training NLP kan erg interessant zijn voor mensen in die functie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ja, ga een training doen in iets wat geen enkel bewezen nut heeft. Timemanagement, absentie management, omgaan met klanten enz heeft allemaal wel nut voor een manager.

Het beste antwoord

Managers kan je in verschillende niveaus delen:
X De Lagere managers : Geven leiding en coördineren het werk van gewone werknemers

x Middel managers : Geven leiding en coördineren de langere managers

X De hogere of topmanagers : Definiëren de doelstelling en nemen beslissingen die van invloed zijn op heel de organisatie.

Een goede manager heeft bepaalde vaardigheden nodig om zijn werk efficiënt uit te voeren:

X Technische vaardigheden
Vakkundigheid en kennis in een speciaal vakgebied.
Deze vaardigheden zijn zeer belangrijk lagere managers niveaus omdat deze managers direct met het productiepersoneel werkt.

X Menselijke vaardigheden
De mogelijk goed met anderen te kunnen samenwerken met individuen en teamverband.
Deze vaardigheid is op elk niveau zeer belangrijk omdat elke manager met mensen direct werkt.

X Conceptuele vaardigheden
Vermogen om na te denken over abstracte en ingewikkelde situaties.
Dit is voornamelijk op het niveau van de topmanagers. Omdat hij het bedrijf als geheel overziet. Hij begrijpt de relaties tussen diverse bedrijfseenheden .

Hopelijk heb je er wat aan!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hard werken, het goede voorbeeld geven, liefde voor je functie tonen, dicht bij de mensen staan, je talent ontwikkelen, wedden op de goede paarden, goed leiding kunnen geven, een beetje charismatisch zijn kan ook geen kwaad, de bonussen aan het personeel geven.

Ja, je bent niet zo maar een goede manager, maar na een jaar weet je precies waar je staat en of je er wel een bent.

ps dat hoort het personeel dan wel te vinden, maar dat begreep je al.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was in de bron staat en kennis van het vakgebied waar hij in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede manager heeft zijn werk pas goed gedaan als zijn taak overbodig is geworden. Nou wacht maar eens af hoeveel goede managers er nu nog durven te zeggen dat ze goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mid level manager doet zijn werk goed als zijn werknemers goed in staat zijn om hun werk te doen zonder teveel last te hebben van de wereld om hun heen. Geen gezeur over het niet halen van deadlines van mensen buiten de manager om. Geen dagelijks wisselende prioriteiten, geen 20 projecten om tegelijk aan te werken enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed werkgeverschap volgens het TNO:

• Geven van informatie: de leidinggevende vertelt werknemers hoe goed hun product/dienst is.

• Inspirerend leiding geven: de leidinggevende heeft visie en beeld van de toekomst.

• Stimuleren van inzetbaarheid van werknemers: de leidinggevende biedt ruimte voor brede ontwikkeling.

• Omgaan met onbalans tussen werk en privé van
werknemers: de leidinggevende stelt zich flexibel op bij privé-problemen.

• Het bieden van individuele autonomie: de werknemer
kan zelf de volgorde van werkzaamheden bepalen.

• Het bieden van teamautonomie: het team kan zelf het werk verdelen (wie doet wat).

• Het bieden van uitdagend werk: de baan vereist het leren van nieuwe dingen.