Hoeveel kan je per uur vragen als je bijles wiskunde geeft?

Ik geef nu al een tijdje bijles en de resultaten zijn goed.
Mijn eindcijfer was een 9.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik gaf wiskundebijles via een extern bedrijf. De bijlesleerlingen betaalden 20 euro per uur aan het bedrijf en zij betaalden mij 10 euro per uur uit.
Zowel de bijlesleerlingen als ik vonden dat bedrijf overbodig (ze waren een tussenpersoon, die ons alleen had gekoppeld en verder niets meer deed) en nu geef ik ze zwart bijles.
En nu krijg ik nog steeds 10 euro per uur uitbetaald, want ik hoef niet meer te hebben. Ik vind het verrekte leuk om te doen en het is ook vaak gezellig. Ik kom vaak bij de mensen over de vloer en ik zie het eigenlijk niet echt als werk. En als ik meer zou verdienen, zou ik me bezwaard voelen.

Maar als je het puur professioneel aanpakt mag je minimaal 15 euro vragen. Een klasgenoot van mij krijgt zelfs meer dan 20 euro uitbetaald.
Dus ik zou me niet met een tientje laten afschepen als ik jou was:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

10-15 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel als de mensen willen betalen.

Dat is de eerste regel in de economie: Iets is waard wat de koper ervoor betaalt. Was die 9 voor economie? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jouw eindcijfer uiteindelijk niet zo heel belangrijk is. Je zou eventueel een prestatieloon kunnen afspreken, bijv. 2 euro per uur per behaald studiepunt. Bij het halen van een 10 is dat 20 eur/uur, bij een 5 nog maar 10 eur/uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
jelle bij de echte mod`s staat het (m) dingetje veel hoger, half uit het vierkantje, kijk maar eens bij een antwoord van een echte mod.
hij staat ook niet bij het lijstje van moderators
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik niet logisch. Ik geef twee leerlingen bijles, die beiden goed hun best doen. Maar de een is door mij (en door haarzelf natuurlijk) van een 4 gemiddeld tijdens de kerstvakantie naar een 7 gemiddeld op het eindrapport geklommen.
Terwijl de andere leerling moeizame zesjes haalde, terwijl hij toch heel goed zijn best deed. En ik deed het bij de ene leerling ook echt niet beter als bij de andere. En ik zou het dus ook heel krom vinden als ik bij de ene twee keer zoveel zou verdienen als bij de andere. Dus een prestatieloon vind ik heel slecht. Als je een nog grotere druk op de schouders van de leerling wilt leggen, dan moet je dat vooral doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, of je zorgt er juist voor dat ze minder hun best doen, want dan hoeven ze ook minder te betalen....
Ik vroeg in 1964-1970 20 gulden per uur zwart. In Aerdenhout en Bloemendaal.Wiskunde, natuurkunde en Scheikunde. Eind VWO meiden en jongens. De meesten zijn inmiddels aan hun pensioen toe.
Ik reed op mijn sportfiets, Haarlem-Heemstede - Aerdenhout-Bloemdael-Zandvoort-Haarlem. Elke dag. Ik kom mijzelf al snel een auto veroorloven, maar ik vond het fietsen zo lekker. Dat alles naast mijn studie aan de UvA.
Het heeft mijn totale studieduur met 1 jaar verlengd, denk ik.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou nu zeggen, afhankelijk of je echt goed bent, EUR 25 per uur zwart. Ook afhankelijk van de welstand van je klanten. Ik had rijke klanten, en ik heb afgeleerd om niet al te slimme meisjes af te wijzen. Die gingen n.l. huilen als ik ze te hard aanpakte. IK voelde mij dan de boeman, die ik later ook ben geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie aan je profiel dat je 19 jaar oud bent. Ik zou iemand van 19 niet hetzelfde betalen als iemand die volwassen is en een beroepsopleiding af heeft.
Voor een 19-jarige zou ik een 10-tje per uur al aan de ruime kant vinden. Als je dat kan krijgen, dan denk ik dat je tevreden moet zijn.
Jouw minimumloon is namelijk maar 4,77 (bruto) voor een 23 jarige is dat 9,03. Dat scheelt behoorlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet dat dit niet een beroep is die iedereen kan. Waarschijnlijk heeft hij vwo gedaan en kan hij ook vwo-leerlingen bijles geven.
En dat kan maar een klein percentage mensen. Om ervoor te zorgen dat hij een hoger baantje neemt dan vakkenvullen (dat door iedereen gedaan kan worden), hoort bij bijles geven een hoger salaris. Ik vind tien euro daarvoor ook genoeg, maar 20 euro per uur is geen uitzondering...