In de ww eigen bedrijf met weinig verdiensten starten

Ik heb ww en wil graag mijn zolder opruimen in de vorm van een klein winkeltje. Uiteraard haal ik daar weinig verdiensten uit, zeg 5 euro per week. Gelden dan ook de regels van 1225 uren per jaar en 70% uitkering van je ww?

Toegevoegd na 37 minuten:
Het punt is dat ik officieel wil gaan, ik wil me inschrijven bij kvk. Mijn vraag is dan ook of het dan ook kan of worden dan nog deze regels gehanteerd.

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor alle uitleg. Ik ga nog maar even wachten tot ik de ww uit kan. Daarna is het geen probleem meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang je niks officieels doet, mag je best winkeltje spelen voor 5 euro per week.

Toegevoegd na 46 minuten:
Het heeft weinig zin om naar de Kvk te gaan als je in de probeerfase zit. Als je er werkelijk met een winkel ""tegenaan wilt gaan""., kan je bij de ww om starterstoelage vragen. Maar hou er rekening mee dat veel starters het eerste jaar al failliet gaan.
Laat je heel goed voorlichten voordat je iets doet, en maak vooral geen kosten.

Verkoop idd gewoon je spulletjes via Marktplaats, en droom nog een tijdje verder. Zodra de bijstand eraankomt, kan je altijd nog een winkel beginnen met een startersbedrag via de gemeente. Dan heb je niets meer te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet niet roomser dan de paus willen zijn.
Zet je spulletjes gewoon op marktplaats en verkoop ze.
Daar heeft de uitkeringsinstantie niets mee te maken.

Indien je een bedrijfje gaat openen, moet jij je laten inschrijven bij de kamer van koophandel. Dat kost geld, en het duurt met 5 euro per week erg lang voordat je die kosten er uit hebt.