Dat is natuurlijk van veel factoren afhankelijk: hoeveel uur werk je, gaat er pensioenpremie vanaf, eventueel nog een andere verzekering, etc., etc..

Via onderstaande link kan je wel een indicatie krijgen, maar dan moet je weten hoeveel je bruto per maand verdient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is volgens mij niet zomaar:) antwoord op te geven. Is o.a. ook afhankelijk of de werkgever een collectieve ziektekostenverzekering e.d. heeft. Dus wanneer deze vraag gesteld wordt i.v.m. een nieuwe baan kun je een bruto - netto berekening bij het "nieuwe" cq toekomstige bedrijf aanvragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je brutoloon is het totale salaris dat is afgesproken in je contract. Hierop worden belasting en premies ingehouden door je werkgever:

loonbelasting en premie volksverzekeringen, onder meer voor AOW en kinderbijslag
vanaf 18 jaar: inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (deze bijdrage wordt door je werkgever vergoed)
vanaf 21 jaar: pensoenpremie
eventueel spaarloonpremie als je werkgever een spaarloonregeling heeft
Andere inhoudingen kunnen zijn: collectieve ziektekostenverzekering, bijdrage aan een sociaal fonds en bijdrage voor een leaseauto. Wie lid is van een FNV-bond, kan ook bij de bond terecht om het strookje na te laten kijken. Erg handig is de bruto-nettocalculator die je vindt op www.loonwijzer.nl/home/salarischeck . Hiermee krijg je snel en eenvoudig inzicht in het salaris dat je na aftrek van belasting en premies uiteindelijk op je rekening gestort krijgt.

HdW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zegt in welke sector (horeca, supermarkt, bouw, e.d.) dat je gaat werken, kan ik je vertellen hoeveel je netto overhoudt. Moet ik wel nog even weten of je op je loonbelastingverklaring "ja" of "nee" hebt ingevuld voor het toepassen van de loonheffingskorting. Verder vind ik dat je ook al prima vooruit kunt met de gegeven antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt met een specifiek uurloon van 8,62 aan als gegeven. Vraag je werkgever een brutto/netto berekening te maken. Als je wacht tot je je salaris hebt gekregen, kijk dan op je loonstrook. Helemaal bovenaan staat je bruto salaris, gedeeld door het aantal gewerkte uren, is je bruto uurloon en onderaan precies het zelfde, dat is je nettoloon.