Hoe bereken je je nettoloon als je alleen maar je brutoloon weet; 8,62 p.u.

Leeftijd; 23

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar is volgens mij niet zomaar:) antwoord op te geven. Is o.a. ook afhankelijk of de werkgever een collectieve ziektekostenverzekering e.d. heeft. Dus wanneer deze vraag gesteld wordt i.v.m. een nieuwe baan kun je een bruto - netto berekening bij het "nieuwe" cq toekomstige bedrijf aanvragen

Als je zegt in welke sector (horeca, supermarkt, bouw, e.d.) dat je gaat werken, kan ik je vertellen hoeveel je netto overhoudt. Moet ik wel nog even weten of je op je loonbelastingverklaring "ja" of "nee" hebt ingevuld voor het toepassen van de loonheffingskorting. Verder vind ik dat je ook al prima vooruit kunt met de gegeven antwoorden.

Je komt met een specifiek uurloon van 8,62 aan als gegeven. Vraag je werkgever een brutto/netto berekening te maken. Als je wacht tot je je salaris hebt gekregen, kijk dan op je loonstrook. Helemaal bovenaan staat je bruto salaris, gedeeld door het aantal gewerkte uren, is je bruto uurloon en onderaan precies het zelfde, dat is je nettoloon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100